Prodaja novih automobila u Hrvatskoj – ožujak 2023.

Od 37 maraka koje su imale registracije novih vozila tijekom ožujka, samo njih šest ostvarilo je slabiji rezultat u odnosu na ožujak 2022. godine.

Vrlo dobri prodajni rezultati popularnog gradskog modela Clio pomogli su Renaultu da tijekom ožujka bude najtraženija marka. Tako je prema podacima agencije za istraživanje tržišta Promocija plus tijekom proteklog mjeseca ova francuska marka ostvarila 736 registracija. Riječ je o novim osobnim automobilima, detaljnija analiza pokazuje kako u najvećoj mjeri riječ o modelu Clio. On je ostvario 410 registraciju. Kad se tome pribroje još rezultati ostvareni tijekom siječnja i veljače, riječ je o trenutno najtraženijem automobilu u Hrvatskoj. Ove je godine ostvario ukupno 610 registracija.

— tekst slijedi nakon oglasa —

Ne, idemo redom. Protekli je mjesec bio najbolji u posljednjih nekoliko godina. Točnije, 6212 vozila bilo je registrirano tijekom srpnja 2019. godine. Predaleko. Rezultat ostvaren proteklog mjeseca za 2392 vozila, odnosno 61,62% bolji je u odnosu na isti mjesec lani. Kad govorim o vodećem Renaultu i 736 registraciji, bitno je spomenuti kako su ostvarili porast od 559 vozila odnosno čak 315,82%! Druga je pozicija pripala Volkswagenu uz 606 vozila. I kod VW-a riječ je o znatnom povećanju, od 276 vozila, odnosno 83,64% u odnosu na lanjski ožujak. Količinski značajan porast ostvarili su još Suzuki (255 vozila više), Opel (233 vozila više), Škoda (189 vozila više), Audi (168 vozila više) te Dacia (109 vozila više).

Najtraženije marke tijekom ožujka

kada primjeraka udio
Renault 736 11,73%
Volkswagen 606 9,66%
Opel 565 9,01%
Škoda 524 8,35%
dođi 486 7,75%
Suzuki 382 6,09%
Dacia 349 5,56%
Audi 303 4,83%
Toyota 285 4,54%
Hyundai 253 4,03%
mercedes 217 3,46%
Peugeot 197 3,14%
MG 156 2,49%
Mazda 148 2,36%
sjedilo 148 2,36%
BMW 143 2,28%
Fiat 121 1,93%
Nissan 106 1,69%
Cupra 103 1,64%
Citroen 95 1,51%
Tesla 80 1,28%
Ford 68 1,08%
Volvo 47 0,75%
Porsche 35 0,56%
Mini 27 0,43%
Džip 22 0,35%
Honda 16 0,26%
Land Rover 15 0,24%
Alfa Romeo 10 0,16%
Subaru 8 0,13%
DS 8 0,13%
Lexus 5 0,08%
Jaguar 4 0,06%
Pametan 3 0,05%
Dongfeng 2 0,03%
Maserati 1 0,02%
ukupno 6274 100,00%

Također valja istaknuti 156 vozila MG, koja još nisu bila prodana u ovo doba prošle godine, a tu je još nekoliko marki koje su ostvarile veliki postotni porast, iako s nešto manjim količinama. Već spomenuti Suzuki s 382 registracije imao je 200% bolji rezultat u odnosu na lani u istom mjesecu. Cupra je sa 103 registracije imala porast od 255,17%, a Subaru čak 700%. Međutim, sa samo 8 vozila. Fiat je imao gotovo 169% bolji rezultat, Tesla je bio bolji za 515%, dok je Alfa Romeo bio bolji za 233%, a Mini za 145%.

Volkswagen i dalje ukupno vodeći

Tijekom ožujka 2023. godine registrirani su automobili 36 različitih marki vozila, a samo njih šest imalo je slabiji rezultat u odnosu na 2022. godinu. Najveći količinski pad bilježi Ford uz 68 registracija, a što je 175 vozila manje u odnosu na isti mjesec lani. Mitsubishi je pak lani imao 13 registracija, a sada niti jednu. Jeep je pao sa 73 na 22 vozila.

Vrlo dobar rezultat tijekom ožujka pomogao je Renaultu da u ukupnoj ovogodišnjoj zbirci prestižne Škodu zasjedne na drugu poziciju. Volkswagen je nakon tri mjeseca na 1426 vozila, a Renault ostaje tek 8 vozila. Škoda uz 1262 vozila drži treću poziciju. Jedino još Kia na četvrtoj poziciji broji četvero istaknutih rezultata uz 1038 vozila. Ukupno smo ove godine do početka travnja stigli do 13.247 vozila, a što je 3484 vozila, odnosno 35,69% više u odnosu na prva tri mjeseca protekle godine.

Od prve 22 marke Renault bilježi najznačajniji porast. Pored količinskog porasta od 952 vozila to je i čak 204,29% više vozila. Naravno, van konkurencije je MG čija je prodaja počela tek proteklog ljeta, a sada su uz 237 vozila stigli do 17. pozicije. Naravno, cilj je postići još bolji rezultat, biti među prvih 10 marki. Valja istaknuti i 114 Tesla modela, a što je porast za 99 vozila, odnosno 660%. Najveći količinski minus bilježi Jeep koji je s 269 vozila pao na njih 36, a što je potonuće od 86,62%. Postotno je još više pao Mitsubishi – 91,67%. Riječ je o padu s 36 na svega 3 vozila.

Električni modeli su na 4,2% udjela

Idemo sada još vidjeti kakva je situacija po modelima. Uvjerljivo najzastupljeniji model proteklog mjeseca bio je Renault Clio uz 410 primjeraka. Drugu je poziciju osvojio Opel Corsa uz 245 jedinica, dok je na trećem mjestu Suzuki SX4. Slijedi Opel Crossland uz 175 vozila, a svega tri manje bilježi Opel Octaviju. Izvrstan rezultat Clija tijekom ožujka pomogao mu je da skoči na vodeću poziciju modela tijekom ove godine. Drugu poziciju drži Dacia Duster, a prati je Opel Corsa. Među top 20 modela ove godine Volkswagen ima čak četiri primjerka. Po dva imaju Renault, Dacia, Opel, Škoda, Suzuki i Kia. Tu su se još ugurali Toyota Corolla te MG ZS.

Najmanje su zastupljeni modeli koji serijski dolaze opremljeni plinskim instalacijama. Čine tri posto svih registriranih osobnih vozila tijekom ove godine. Tu i dalje vodeću riječ drži Dacia uz 368 vozila od ukupno njih oko četiri stotine. Ostatak se odnosi na 25 Renaulta i sedam Fiata.

Udio od 4,2% odnosi se na električne modele koji broje 556 vozila. Ovdje je Tesla uz 114 primjeraka vodeća marka. Dva električna vozila manje bilježi Renault, a tu je i 101 primjerak s logotipom Dacije.

S 2.999 vozila hibridni modeli imaju udio od 22,6%, te su tako zastupljeniji od dizelaša. Broje 2.424 vozila, što znači da imaju udio od 18,3%. Najveći udio dizelaša ima Jeep – 50%. Ne, treba napomenuti da se ne radi o nekom značajnom iznosu, odnosno o 18 vozila. Postotno ga slijedi Mercedes, gdje dizelski modeli čine udio od 47,4%. To znači da Mercedes ima 194 dizel vozila. Kvantitativno tri marke bilježe veće brojke. Renaultovi dizelaši 290 čine 20,5%, a Dacijin 304 31%. Čak i više, njih 433, odnosno 30,4 posto, bilježi Volkswagen. Na samom vrhu je Škoda koja ima 528 dizelaša, što je 41,8% svih njihovih ovogodišnjih registracija.

Pripreme za turističku sezonu

Trinaest marki nema dizelske motore. Šest marki ne registrira benzinske postaje. Dvanaest marki nema električne izvedbe, a njih pet ne registrira hibridna izdanja. Treba spomenuti da su među njima i tri marke koje su isključivo električne.

U svakom slučaju pozitivan je porast broja registracija tijekom proteklog mjeseca. U manjoj mjeri započela je i priprema za turističku sezonu, te rent-a-car tvrtka pune vozne parkove. Najveći val vozila za ovu industriju očekuje se tijekom travnja, svibnja i lipnja. Ne, pored toga pozitivna je činjenica kako su i drugi kupci zastupljeni. Tako doznajemo kako je, recimo, izvrstan rezultat Renaulta utjecala i prodajna akcija tijekom koje se uz 8 godina jamstva na vozilu nudila i mogućnost plaćanja u trogodišnjoj stopi uz kamatu od 0,99%.

Više o temiIzvor:Bug.hr