Novootkriveni 50-metarski asteroid odmah došao na vrh ljestvice najopasnijih po Zemlji

Zadnje nedjelje prošlog mjeseca, 26. veljače, astronomi iz zvjezdarnice programa traganja za asteroidima MAP u mjestu San Pedro de Atacama u Čileu, otkrili su novi asteroid koji kruži Sunčevim sustavom. On je dobio oznaku 2023 DWprocijenjeni mu je promjer od oko 50 metara, što ga čini asteroidom na razini onoga koji je pogodio Zemlju 1908., u događaju poznatom kao Tunguska ili Velika Sibirska eksplozija.

Kada je otkriven, 2023 DW bio je udaljen oko 10 milijuna kilometara od Zemlje, a prve kalkulacije njegovog puta otkrile su da bi u posljednjim desetljećima mogao postati daleko opasniji nego što je to danas. Naime, prve procjene njegove orbite dale su rezultat na ljestvici Palerma od -2,12, što znači da je vjerojatnost udara tog objekta u Zemlji 132 puta veća od prosječne opasnosti za sve asteroide.

„Cvenk“ na Valentinovo

Orbitalni period ovog Asteroida takav je da se on sa Zemljom “susreće” svake godine sredinom veljače. Trenutačni proračuni kažu da je najveća vjerojatnost njegovog udara u naš planet na Valentinovo, dakle 14. veljače 2046. godine. Nakon toga, ako nas promaši, i narednih će deset godina “navraćati” u naše kozmičko susjedstvo oko istog datuma. Šansa da 2023 DW u Zemlju udari 2046. godine procijenjena je na 1:560. Izračun daje projiciranu udaljenost od Zemlje, na dan 14.2., od 1,84 milijuna kilometara, uz mogućnost pogreške ±13 milijuna km.

Pratili smo novi asteroid pod nazivom 2023 DW koji ima male šanse da udari u Zemlju 2046. Često kada se prvi put otkriju novi objekti, potrebno je nekoliko tjedana podataka kako bi se smanjile neizvjesnosti i adekvatno predvidjele njihove orbite godinama u budućnost. . (1/2) pic.twitter.com/SaLC0AUSdP

— NASA Asteroid Watch (@AsteroidWatch) 7. ožujka 2023

Daljnje praćenje asteroida dat će i preciznije podatke u narednim mjesecima i godinama. Iako razloga za zabrinutost nema, asteroid 2023 DW trenutno se nalazi na vrhu ljestvice oni koji prijete Zemlji opasnim udarom u sljedećih sto godina.

Srećom, čak i ako se pokaže da nam prijeti udar ovog asteroida za više od dva desetljeća, NASA ima aktualne podatke o misiji skretanja jednog asteroida s putanje, koji su ih ohrabrili – pa sada kažu da bi imalo smislauz dovoljno rano upozorenje, lansirati misiju koja bi kinetičkim udarom mogla spasiti Zemlju od izravnog sudara.