Od 2019. kineske banke drže prva četiri mjesta na Brand Finance Banking 500—godišnjoj ljestvici najvećih bankarskih brendova, piše Visualcapitalist. Vrijednost brenda u ovom kontekstu mjeri vrijednost nematerijalne marketinške imovine, a ne ukupnu vrijednost samog poslovanja.
Najpopularniji brendovi banaka u 2023.
Među deset najvrjednijih bankovnih brendova u 2023. godini ravnomjerno su zastupljene kineske i kombinirane američke banke, odnosno u smislu vrijednosti brendova, Kina vodi s 262 milijarde dolara naspram američkih 165 milijardi dolara.
Kineske banke imaju ogromno tržište na kojem mogu obavljati svoje poslovanje, što pomaže podići percipiranu vrijednost njihovih brendova. Na primjer, Industrijska i komercijalna banka Kine (ICBC) opslužuje više od 500 milijuna pojedinaca, kao i nekoliko milijuna poslovnih klijenata.
Istovremeno je napomenuti da je ICBC najveća svjetska banka u smislu imovine ali i godišnji prihod. Naime, ICBC upravlja s 5,5 trilijuna dolara imovine od prosinca 2021., a što se tiče prihoda, oni broje 143 milijarde dolara od prosinca 2022. Inače, banka je osnovana prije samo 39 godina, odnosno 1984. godine.
Nakon ICBC-a, sljedeća tri mjesta zauzimaju ostale velike kineske banke, a sve su, naravno, u državnom vlasništvu.
Od petog do devetog mjesta na ovoj ljestvici nalazi se niz najvećih američkih banaka. Unatoč nizu kontroverzi posljednjih godina, Wells Fargo popeo se s osmog 2022. na šesto mjesto 2023. To pokazuje da se velike korporacije često mogu oporaviti od skandala u relativno kratkom vremenskom razdoblju, kao što se recimo oporavio Volkswagen od afere ‘Dieselgate’.
Na desetom mjestu dolazi China Merchants Bankkoja je prva kineska ‘dionička komercijalna banka u potpunom vlasništvu korporativnih pravnih osoba’.
Upravljanje imovinom
Lista Brand Financea za 2023. uključuje i zasebnu kategoriju za upravitelje nekretninama.
S obzirom na vodeću poziciju Amerike na financijskim tržištima, nije iznenađenje vidjeti da je osam od 10 ovdje navedenih tvrtki sa sjedištem u Sjedinjenim Državama. Prvo mjesto, međutim, drži kanadski Brookfield, alternativni upravitelj imovinom koji gradi snažan brend kroz svoja ulaganja u obnovljivu energiju i drugu infrastrukturu visoke vrijednosti.
Više o temiIzvor: Leadermedia.hr