Budućnost motora s unutarnjim izgaranjem prerasta u francusko-njemački rat

Europa srlja u ‘građanski rat’ zbog motora s unutarnjim izgaranjem

Savez zemalja koje podržavaju automobile s motorom s unutarnjim izgaranjem predvođena Njemačkom zaoštrila je spor oko europskog zakona koji bi te motore slao na odlagališta kao dio povijesnog napora za smanjenje emisije stakleničkih plinova u prometu, piše Politico.

Nakon sastanka u Strasbourgu glavna ministarstva iz te skupine zemalja rekla su da treba promijeniti pravila koja bi zabranila prodaju novih automobila i kombija s motorima s unutarnjim izgaranjem od 2035., što je već prihvatio Europski parlament io čemu su se načelno dogovorile države članice.

– Ne postoji prijedlog (Europske komisije) koji odgovara onome što očekujemo i zato još nismo postigli cilj – rekao je nakon sastanka njemački ministar prometa Volker Wissing.

No Francuska se ne kani predati.

Pariz je najavio da će ostati uz plan EU-a da se 2035. postigne nulte stope emisija iz novih automobila i kombija. Isto misli i službeni Madrid, čime su se te dvije zemlje, koje spadaju među najveće proizvođače automobila u Europi, svrstale u skupinu manjih zemalja koje su se već obvezale da će smanjiti emisiju CO2 iz osobnih vozila.

– Spremni smo se za to boriti jer bi odgađanje bila pogreška u ekološkom smislu, a mislim i ekonomska pogreška – rekao je francuski ministar gospodarstva Bruno gradonačelnik.

U suprotnom kutu je njemačka vlada, koja se, zajedno sa saveznicima Italije, Poljske, Bugarske i Češke, zalaže za rupu u zakonu koji bi automobilima omogućio korištenje e-goriva, sintetičke i nešto zelenije alternativnih fosilnih goriva koja se mogu koristiti u konvencionalnim vozilima. .motori s unutarnjim izgaranjem.

Zajedno imaju dovoljnu težinu da blokiraju zakon, zajedno s drugim budućim zakonima o emisijama iz automobila koji se nazivaju Euro 7 i pravilima o učinkovitoj potrošnji goriva za kamione.

Nije svima toliko stalo do e-gorivo Što se tiče Nijemaca, rekao je češki ministar prometa Martin Kupka, koji je sazvao summit motociklističke udruge u Strasbourgu, nijedan popis zahtjeva za Komisiju obuhvatit će sva tri zakona i bit će poslan sljedećih dana.

Dogovor visi u zraku

Njemačka je već odbila prvi prijedlog Bruxellesa da se postigne primirje u vezi cilja za 2035. godinu.

Politico je prošli tjedan pisao da je Komisija spremna predložiti pravnu deklaraciju koja bi stvorila zakonsku regulativu za e-goriva kako bi se pojačale nužne odredbe na marginama dogovorenog teksta o standardima za emisiju CO2 iz automobila i kombija od 2035. godine.

Ali to nije odgovaralo Berlinu, gdje Slobodna demokratska stranka (FDP), koja podržava automobile s motorom s unutarnjim izgaranjem, kontrolira ministarstvo prometa.

FDP smatra da je otvorio važno političko pitanje slušajući strahove zbog bolnih promjena koje će pratiti tranziciju na električna vozila, što će značiti gašenje stotina poduzeća specijaliziranih za dijelove za motore s unutarnjim izgaranjem za koje nema mjesta u svijetu električnih vozila.

“Komisijin prijedlog sročen je tako oprezno da se s njime ne može puno toga učiniti”, rekao je Bernd Reuther, glasnogovornik FDP-a za prometnu politiku. „Stvari odgađa jako daleko u budućnost. Ne želimo takav slabi kompromis.”

Komisija ima malo manevarskog prostora za postizanje dogovora budući da je Europski parlament rekao da neće ponovno otvoriti konačni tekst dogovoren prošle godine. A ostalo je još jako malo vremena prije europskih izbora iduće godine.

– Ne možemo dopustiti ni da budemo dovedeni u vremenski stisak jer nismo ostavili pitanje otvorenim mjesecima – rekao je Wissing, tvrdeći da Komisija treba riješiti pitanje prošlog ljeta.

Odbijeni su i prijedlozi da se osnuje radna skupina koja će razmotriti mogućnosti e-goriva i dogovoriti se da se zakon ponovno pregleda 2026., što je uobičajena praksa za zakone EU-a. “Oni nisu ono što nam treba”, rekao je Wissing.

Reuther iz FDP-a želi potpuno odvojen zakon za e-goriva koji bi nadjačao standarde učinkovitosti vozila; ali za njegovu pripremu potrebno je vrijeme i nema jamstva da će ga Europski parlament i druge zemlje na kraju prihvatiti.

Češki ministar Kupka rekao je da su ministarstva koja podržavaju motore s unutarnjim izgaranjem uvjerena da se dogovor s njim može postići u danima koji dolaze, uključujući ‘zakonsko obvezujuće izuzeće Komisije na druge načine, ne ponovnim otvaranjem zakona.’

Kontinentalni razdor

No Francusku ne zanimaju mjere promjene čiji je dogovor trebao gotovo dvije godine teških pregovora i koji je finaliziran tijekom francuskog predsjedanja Vijećem EU-a prošle godine. Mjeru još samo treba formalno potvrditi ministarstvo država članica (Vijeće EU) da bi postala zakon.

Odgađanje plana “nije ekonomski koherentno, industrijsko je opasno, nije u našem nacionalnom interesu, nije u interesu naših nacionalnih proizvođača i iznad svega nije u interesu planeta”, rekao je Le Maire.

Francuska se u tom sporu slaže s drugim zemljama koje podržavaju cilj za čiste automobile od 2035. poput Španjolske, Belgije, Švedske, Danske, Irske i Nizozemske.

Spor potkopava napore Europe da bude globalni lider u smanjenju emisije stakleničkih plinova i riskira prelijevanje u šire rasprave o ravnoteži snaga u europskoj politici.

– Za Francuze je ova situacija također prilika, tim više mogu pridonijeti ideji da je Njemačka usamljena

Više o temiIzvor: Leadermedia.hr