Na tržištu nisu niti godinu dana, a njihov proizvod već žele i Amerikanci

Osnivači ističu da već imaju upite i iz Amerike, no još su mali tim, koji broji osam ljudi, pa će im fokus još neko vrijeme biti u Europi, objašnjava Fran Kauzlarić.

Globalno turističko tržište iskustva, odnosno ono što predstavlja izlete, ture i atrakcije i koje vrijedi čak 250 milijardi dolara, nekako je ostalo “offline”, i to u vrijeme sveprisutne digitalizacije.

Rezervacija onoga zbog čega većina putuje još uvijek se odvija na više-manje staromodan način – na recepciji hotela, u turističkoj agenciji, na štandu organizatora… Ne, startup Turneo, osnovan u ožujku 2022., želi promijeniti to.

Klijenata ne manjka
Nakon pola godine rada na razvoju platforme, dvojica prijatelja i osnivača Matije Marijana i Frana Kauzlarića, u kolovozu prošlogodišnjeg tržišta ponudili su B2B platformu koja spaja dosad nespojivo – hotele, odnosno prodavače, organizatore, tj. one koji nude iskustvo i turiste. A napraviti to, govore mladi poduzetnici koji su napustili uspješne karijere da bi pokrenuli vlastiti biznis, bio je velik, ako ne i najveći izazov.

“Morali smo pronaći način kako riješiti problem koji na globalnoj razini još nitko nije pronašao rješenje”, kaže Matija. Dakle, ni iz čega stvoriti funkcionalnu platformu koja će biti od koristi svim spomenutim skupinama. Koliko je zadatak zahtijevan govori i činjenica da je globalni Airbnb nedavno pauzirao projekt “Airbnb iskustva”, koji je trebao spojiti turiste s lokalnom ponudom tura i atrakcija.

No platforma Turnea ipak je drugačija. Orijentirani su prema poslovnom segmentu, odnosno hotelima, apartmanima, kampovima…, a koji putem Turnea gostima na digitalan način mogu ponuditi selekciju tura, aktivnosti, izleta, wellness tretmana i slično njihovu rezervaciju.

Da su na dobrom putu u osvajanju tržišta govori i činjenica da danas, samo devet mjeseci nakon izlaska na tržište, platformu koristi 39 hotela i 30-ak organizatora. Većinom su to domaći, hrvatski klijenti, no koriste ga i hoteli u Pragu i Zanzibaru.

Potencijal su prepoznali i investitori pa je početkom ove godine Turneo dobio prvu investiciju od 800 tisuća eura. Rundu su vodili Ascension Ventures i Underline Ventures, uz sudjelovanje Silicon Gardensa i angel investitora. Cilj im je osvojiti europsko tržište, ali potencijal je globalan.

Osnivači ističu da već imaju upita iz Amerike, no još uvijek je riječ o malom vremenu, koji broji osam ljudi, pa će im fokus još neko vrijeme biti u Europi, objašnjava Fran Kauzlarić. Najveći dio ulaganja, ističe Marijan, bit će uložen u razvoj platforme, ali iu operativni dio poslovanja, odnosno upravljanje rezervacijama, korisničkim iskustvom, zahtjevima i slično.

“Platformu ćemo, sukladno iskustvu s terena, konstantno nadograđivati”, objašnjava Matija. Također, tek sada kreću većim iskorakom na tržište i prodaju kojom se do sada nisu intenzivno bavili jer su bili fokusirani na razvoj i postojeće klijente. Prednosti korištenja njihove platforme, navodi Kauzlarić, višestruke su.

“Glavno je zadovoljstvo gostima. Gosti koji uz hotelski smještaj rezerviraju izlet ili određenu aktivnost u prosjeku zadovoljni su 18% od gostiju koji rezerviraju samo smještaj, pokazalo je istraživanje TUI-ja. To je ujedno i glavni razlog zašto se hoteli odlučuju koristiti našu platformu.

Sljedeći je što, od provizije na prodanu turu ili izlet, ostvaruju dodatni prihod, a treći što naša usluga rasterećuje osoblje na recepciji, zato što sve informacije o dodatnim aktivnostima na odmoru gosti sada imaju na jednom mjestu, odnosno aplikaciji Turnea”, ističe.

‘Virtualni vratar’
Osim toga, dodaje se, od platforme profitiraju i organizatori koji moraju posjećivati ​​hotele koji ih nude

Više o temiIzvor:Poslovni.hr