Influenceri: Ne tražite sponzore, oni će vas naći

Ne očekujte ništa ni od koga, savjetuju iskusni kreatori sadržaja svojoj sadašnjoj i budućoj konkurenciji. Mnogo je onih koji se smatraju influencerima, ali naposljetku, kažu, uspjeh ovisi o sadržaju koji objavljuju

Pozivajući se na procjenu tvrtke pothvat– glavni SignalFireForbes navodi da čak 50 milijuna ljudi smatra sebe influencerom i kreator sadržaja na društvenim mrežama. Bez obzira na toliki broj, očito ima mjesta za sve što se želi zaraditi od utjecaja i stvaranja vlastitog sadržaja. Naime, Influencer Marketing Hub javlja kako je riječ o aktivnosti koja je prije sedam godina u svijetu vrijedila 1,7 milijardi dolara, a lani je dosegla vrijednost od 16,4 milijarde dolara. Vrijednost očito raste bez obzira na ekonomske poteškoće u svijetu i brendovi će se to sigurno računati u svojim poslovnim planovima utjecajne osobe i tvorce sadržaja. No u tome svijetu također postoje izazovi.

I Hrvatska ima svoje poznate utjecajne osobe, a među njima je Saša Vukić, čije videorecepte u Hrvatskoj i susjednim zemljama prati oko 1,5 milijuna ljudi na društvenim mrežama. Vukić putem ‘Sašine kuhinje’, kako se zove i njegova tvrtka, surađuje s velikim brojem renomiranih brendova, a izravno surađuje s marketinškim odjelom brenda ili putem agencija s kojima brend surađuje.

– To znači da ne pronalazim sponzore, oni kontaktiraju sa mnom. Ne osvajam pratitelje i nikada mi cilj nije bio pridobiti mnogo njih. Moj način rada vrlo je jednostavan od početka. Naime, želio sam videoreceptom gledatelju oduzeti što manje vremena, a da mu istodobno brzo pružim što više informacija kako bi recept ispao baš kao i meni. Od takvog pristupa ne odstupam jer svoje recepte gledam iz perspektive gledatelja, pa ako mi je nešto dosadno, onda to i ne objavljujem. Takvim načinom rada došao sam do više od 492.000 pratitelja na YouTubeu, na Facebooku 775.000, Instagramu 167.000 te TikTokuu do 46.000. Čini mi se da sam čak pojedinac s najvećim brojem pratitelja u Hrvatskoj, ako se izuzme nogometaš, ali nisam potpuno siguran u taj podatak. Jedina platforma na kojoj zarađujem od oglasa je YouTube kanal ‘Sašina kuhinja’. Ostalim se društvenim mrežama koristim kao marketinškim platformama uz pomoć kojih gledatelji šalju na svoj YouTube kanal ili svoju mreža-Stranica – opisuje Vukić.

Nepravedna simbioza

Vukićev sadržaj je besplatan pa nije poznat s načinom rada platforme za plaćanje pratitelja poput Patreona, FanFixa i sličnih. Međutim, njegov savjet je svima koji bi htjeli vježbati utjecajnost da ne očekuju ni od koga ništa, jer ne postoji veliki medij, novine ili TV kuća koji će im pružiti onaj početni poticaj, odnosno vjetar u leđa.

Reguliranje društvenih mreža mnoge je kreatore digitalnih sadržaja potaknulo da sponzori i pratitelji traže malo drugačije. Svjetski su se usmjerili na platforme poput Fanfixa, Patreona…, domaćima baš i nisu zanimljive

– Besplatna reklama ne postoji. Danas ne samo da su svi mediji jedni drugoj konkurenciji, već i oni veliki ako ne dobiju ništa zauzvrat neće o vama govoriti ni pisati. Tek kada je neizbježan uspjeh koji ste sami postigli, tek kad mediji (urednici, novinari) uvide da je nemoguće pobjeći od činjenice da ste uspjeli bez njihove pomoći, potpuno sami, onda će vas spomenuti, eventualno pozvati na intervju i dobiti dodatnu gledanost na vašem imenu. Opet neka nepravedna simbioza, ako se smijem tako izraziti. Jedino je premija (kvalitetan) sadržaj ono na čemu morate inzistirati i raditi, sve ostalo će doći samo po sebi, ali vrlo, vrlo polako. Ovim se poslom bavim oko sedam godina i prvih nekoliko godina nisam zarađivao ništa, već sam radio na vlastitoj edukaciji u svim segmentima. Također, proizvodio sam mnogo digitalnog sadržaja (recepata) i održavao društvene mreže. Danas sam zadovoljan zaradom, koja je javni podatak i lako se pronalazi na internetu. Naravno da bi zarada mogla biti daleko veća, ali ne želim naplaćivati ​​pretplate i slično, jednostavno želim da moj sadržaj bude uvijek i svakome besplatno dostupan u bilo kojem trenutku – smatra Vukić.

Sašina kuhinja, prema predanom godišnjem financijskom izvještaju za 2021. godinu, ostvarila je prihod od 58.900 eura i neto dobit od 11.600 eura.

Dodao je da se ipak ne bi nazvao influencerom makar je to popularan naziv kod nas iu svijetu. Radije bi rekao da je kuhar i kreator digitalnog sadržaja. Naglasio je također da bi mu bilo bolje da se tim poslom bavi u nekoj drugoj zemlji.

Profitirati na internetu moguće je na mnoge načine, ali želite li unovčiti digitalni sadržaj koji treba usmjeriti na kvalitetu sadržaja i izgradnju kvalitetne zajednice oko svog rada

– U posljednjih smo desetak godina postupno zaboravili domoljublje, osim kada igramo nogometnu reprezentaciju. Hrvatska je prekrasna, ja volim svoju zemlju zajedno s njezinim nedostacima i dobrim stranama. Treba gledati neku sredinu i dobro odvagnuti poslovne poteze… Unutarnja politika tvrtke Sašina kuhinja je da se prvo namere sve obveze prema državi, a što se tiče budućnosti Sašine kuhinje, smatram da je ona svijetla uz mnoštvo mogućnosti napretka u svim segmentima. Treba osluškivati ​​pratitelje, pratiti njihove želje i slijediti instinkte – uvjeren je Vukić.

Za različite pratitelje

Ustrajnost u kreiranju i objavljivanju sadržaja dovela je do suradnje s klijentima Darija Marčaca, osnivača Crew zajednice, TikTok kreatora i mentora. S osam milijunaša Crew zajednica najveća je zajednica TikTok kreatora u Hrvatskoj, Sloveniji, Bosni i Hercegovini, Srbiji i Crnoj Gori. Marčac na TikToku ima više od 540.000 pratitelja, na Instagramu 100.000 i na LinkedInu 16.000.

– Važno je znati razlikovati vrstu i format sadržaja koji treba i sadržajno biti usmjeren prema različitim publikama na tim mrežama. Ljudi na različitim društvenim mrežama odlaze s različitim ciljevima i očekivanjima, pa s tim na umu treba i kreirati svoj sadržaj: želimo li ljude zabaviti, inspirirati, motivirati ili educirati. Iako se nisam koristio platformama kao što su Fanfix ili Patreon, upoznat sam s njima i njihovim konceptom. One omogućuju kreatorima sadržaja da ostvaruju prihode od svoje publike putem mjesečnih pretplata ili pojedinačnih uplata za određene projekte. Što se tiče njihove popularnosti u Hrvatskoj, mislim da bi takve platforme mogle proći za kreatore sadržaja koji nude vrijedan i atraktivan materijal. Siguran sam da postoje hrvatski brendovi i Influencer koji imaju odanu publiku koja cijeni njihov rad i koji bi bili spremni financijski ih podržati. Slično kao što neki mediji i portali imaju premija sadržaj na koji se možete pretplatiti, postoje kreatori koji bi svoju publiku mogli preusmjeriti na takve platforme. Uspjeh ovakvih platformi u Hrvatskoj ovisi o kvaliteti sadržaja i angažmanu kreatora, ali i edukaciji publike o tome kakve sadržaje mogu očekivati ​​kako bi financijski podržali te kreatore. Na kraju, platforme poput Fanfixa ili Patreona, osim monetizacije, daju dodatnu priliku za održivost rada pojedinih kreatora – tvrdi Marčac.

Logično unovčavanje

Prema njegovu iskustvu uz unovčavanje digitalnog sadržaja ključno je pristupiti izradi sadržaja s idejom pružanja vrijednosti publici, ali ne s primarnim ciljem zarade. Bilo da je cilj motivirati, educirati bilo zabavljati, takav pristup po Marčacu pomaže u privlačenju pozornosti i izgradnji odanih pratitelja.

– Imamo li kvalitetan sadržaj, možemo računati na veći broj pregleda, što se na nekim platformama može unovčiti. Osim toga, medij

Više o temiIzvor: Leadermedia.hr