Proizvođači iz Vojvodine žele brendirati voće

Na nedavno održanom stručnom skupu posvećenom voćarstvu bilo je riječi o brendiranju voća ovog kraja za bolji plasman na stranim tržištima.

Nakon zahtjeva da malina ariljskog i ivanjičkog geografskog podrijetla bude zaštićena jer su vrhunske kvalitete u sličan projekt krenuli i proizvođači voća iz Vojvodine.

Na nedavno održanom stručnom skupu posvećenom voćarstvu bilo je riječi o brendiranju voća ovog kraja za bolji plasman na stranim tržištima. Ovu ideju podržalo je desetak najvećih proizvođača, među kojima su MK Grupa – Agrounija, Frueko, Voćar, Slankamen, Delta Agrar i drugi, prenosi Agroportal.

Profesor dr. Zoran Keserović, stručnjak za voćarstvo izjavio je za Politiku kako nestabilne prilike na tržištu zahtijevaju udruživanje proizvođača i izvoznika, a da se zajedničkim dogovorom oko oznaka za uzgoj voća u Vojvodini može donijeti dobrobit svima u lancu.

“Potrebno je napraviti koncentraciju ponude. Kada su Talijani, prije tridesetak godina, ulazili u krizu u voćarstvu, prvo što su uradili da su smanjili troškove zaštite, a potom su se male zadruge udružile u velike koje danas također prodaju voće pod svojom zajedničkom oznakom”, kazao je Keserović.

Kao dobar primjer navodi Španjolsku koja ima vrlo složene zadruge koje se bave prodajom voća i na taj način koncentracijom ponude značajno smanjuju troškove. Kada je riječ o zajedničkoj etiketi za voće proizvedeno u Vojvodini, ističe se da će se napraviti procedura i strogi kriteriji koje će proizvođači morati ispunjavati.

“Gavni cilj je zadovoljan kupac. Dobro je to što su veliki proizvođači konačno sjeli razgovarati. Sa rastom troškova i tržišnih problema ovo postaje nužnost čak i za najuspješnije među njima”, ističe ovaj stručnjak.

Napominje da je proizvodnja voća u Srbiji

Više o temiIzvor:Poslovni.hr