Zašto su baterije od prve ugradnje bolje?

Iako mnogi misle kako akumulatori najviše stradaju tijekom niskih temperatura, istina je da im visoka temperatura više štete. Znači doba koje je pred nama…

Ljetna sezona odlaska na godišnje odmore samo što nije počela. I dok će neki ostati u svojim mjestima boravišta ima onih koji će i otputovati. Pored onih koji će se učiniti avionom, autobusom ili vlakom, dobar dio će se koristiti u vlastitom automobilu. Nije ni čudo što upravo pred ljeto mnogi uređaji servis ne bi li se što bolje pripremili za nešto dulja putovanja. Dakako, mnogo je i vozača koji ne razmišljaju tako i priprema vozila za put im nije niti na kraju pameti. Takvi vozači ponekad dobar dio svoje ušteđevine za godišnji odmor na kraju potroše na neočekivane popravke svog metalnog ljubimca.

— tekst slijedi nakon oglasa —

I dok neke stvari, poput razine ulja u motoru ili pak rashladne tekućine i kontrolirane tekućine za pranje vjetrobranskog stakla, možete napraviti sami, za neke je stvari ipak bolje posjetiti stručnjaka. Jedan od zanemarivanih dijelova vozila prije putovanja svakako je akumulator. Njegova kontrola je izuzetno brza, i vjerujem da je svaki serviser opremljen uređajima za ispitivanje kapaciteta akumulatora.

Naime, uvriježeno je mišljenje mnogih vozača kako akumulatori najviše stradavaju tijekom niskih temperatura, odnosno tijekom zime. Da, tada može biti problema s istima, ali ipak najviše stradavaju tijekom ljeta. Ljetno, odnosno visoke temperature ‘ubijaju’ akumulatore te imaju drastično smanjenje učinkovitosti. Te visoke temperature, kao i činjenica da dolazi do pojačanog korištenja klima-uređaja, mogu uzrokovati i ubrzano privođenje kraju životnog vijeka akumulatora.

Naprvite test kapaciteta akumulatora

Preporuka je na vrijeme napraviti preventivni test akumulatora. Znamo da se većinom to ‘crkavanje’ akumulatora događa u najnezgodnijem trenutku. To je isto tako i tijekom godišnjih odmora kada smo izvan svojih mjesta stanovanja. Daleko od našeg servisera. Ponekad i relativno daleko od bilo kojeg servisera ili prodavaonice rezervnih autodijelova.

Test akumulatora podrazumijeva korištenje adekvatnih uređaja, bilo da se radi o onim jeftinijim koje neki vozači imaju u garaži ili onim profesionalnim koji se koriste u servisima.

Preporuka je uputiti se do svog mehaničara, ili pak autoelektričara. Možete i napraviti specijaliziranog trgovca automobilskih akumulatora koji se vrlo brzo mogu utvrditi u kakvom je stanju akumulator na vašem automobilu. U slučaju da je kapacitet akumulatora u vašem automobilu već značajno pao, nije pitanje hoće li doći do neugodne situacije i njegovog otkazivanja, već je samo pitanje u kojem trenutku će do toga doći.

Ima vozača koji vole riskirati i pojedina ulaganja u automobil ostaviti za onaj sami kraj, kad jednostavno više nema drugog izlaza, dok ima i onih koji kad uvide da bi moglo doći do problema, saniraju tu štetu kako ona ne bi postala i veća. Otkazivanje akumulatora ne bi trebalo izazvati nikakva druga oštećenja i neželjene investicije, no većinom ostavljaju na cjedilu onda kada se najmanje nadamo.

Odaberite pravilan akumulator za svoje vozilo

Mnogi trgovci autodijelovima često imaju promotivne akcije pri kupnji akumulatora, pa nije loše odvojiti malo vremena i ‘prošuljati’ se tamo gdje se nudi dobra ponuda i tako uštedjeti koju kunu. Dobre ponude možete pronaći u servisnim radionicama, gdje ćete odmah promijeniti bateriju. Prilikom odabira akumulatora vodite računa da kupite akumulator koji odgovara specifikacijama proizvođača vašeg automobila. Odabirom neodgovarajućeg akumulatora može se znatno smanjiti njegov životni vijek i neispravan rad pojedinih sklopova automobila.

Imajte na umu da danas na cestama ima jako puno automobila koji su opremljeni start/stop sustavom. Vozila koja imaju to pomoći za smanjenje emisije ispušnih plinova ne koriste iste akumulatore kao i vozila bez start/stop sustava.

Dobro je znati kako su akumulatori za vozila sa start/stop sustavom proizvedeni i pripremljeni za čestu promjenu napona i smanjenje kapaciteta tog akumulatora, a kako bi se kad bi se rad motora ugasio na kreći period mogao strujom snabdijevati sva potrebna trošila. Ti akumulatori imaju dodatnu oznaku AGM ili EFB, a nemojte se zaštititi i što njihova cijena može biti i duplo veća od akumulatora istog kapaciteta i snage za vozila bez start/stop sustava.

Koliko je originalan akumulator ‘kvalitetniji’ od zamjenskog?

Sad na kraju moram se dotaknuti i čestih rasprava pojedinih vozača. Mnogo puta sam imao priliku čuti kako su oni ‘originalni’ akumulatori s kojima vozila dolaze iz tvornice daleko kvalitetniji od onih koji se kupuju kasnije. Odnosno, kako su originalni akumulatori mnogo bolji od onih zamjenskih.

Prije svega treba imati na umu da niti jedan proizvođač automobila samostalno ne proizvodi baterije. To za njih radi neka od specijaliziranih tvornica, bez obzira na to što baterija ima oznaku ‘original’. Također biste trebali znati da je u svijetu vrlo malo takvih tvornica i one proizvode baterije za mnogo različitih marki.

Nadalje, valja imati na umu kako proizvođači akumulatora imaju nekoliko linija akumulatora, a koji se ukupnim specifikacijama razlikuju. Upravo te razlike u ukupnim specifikacijama utječu i na njihovu konačnu cijenu, pa i kvalitetu. Isto tako, svaki brend naručuje iz tvornice akumulatora prema vlastitim specifikacijama, o čemu kupci uglavnom nemaju informacije ili im ne poklanjaju posebnu pozornost.

Redovno održavajte vozilo

Ne, ono najbitnije, valja imati na umu kako kad kupite novi automobil, iz prodajnog salona, ​​on je nov u svakom svom dijelu, u svakom svom sklopu. Današnji automobili imaju jako puno sklopova, odnosno trošila koji crpe struju, a nakon nekoliko godina korištenja, kao i akumulator, oni više nisu novi.

Razina odstupanja od njihovog savršenog rada i funkcioniranja je sve veća. Sve to traži i više struje, te nepravilnije trošenje. Pored toga, svaki je automobil opremljen i kilometrima žica kojima ta struja putuje po vozilu. I one su starijeg, slabijeg kapaciteta, a mnogo puta je ponekim oštećenjem koje isto tako stvara gubitak energije i nepravilnije trošenje. Sve je to razlog što akumulatori koji se kasnije ugrađuju u vozilo uglavnom ne mogu potrajati isto vrijeme kao i onaj prvi, koji radi isključivo s novim sklopovima i uređajima. To je razlog zašto neki smatraju kako je onaj prvi kvalitetniji i bolji od “zamjenskog”, iako se ne koriste u identičnim uvjetima.

Više o temiIzvor:Bug.hr