Ekstremne temperature najveći su neprijatelj baterija električnih vozila jer kad temperatura padne ispod ništice, EV baterije gube svoju učinkovitost , što pak skraćuje domet automobila. Prije tri godine osnovan kineski startup Greater Bay Technology nastoji radikalno promijeniti način na koji rade baterije električnih vozila i tvrdi kako je njegov Phoenix idealno rješenje problema.
Iza startupa koji je u samo dvije godine porastao do statusa jednoroga vrijednog milijardu dolara, stoji tvrtka GAC, treća najpopularnija marka električnih vozila u Kini. Njihova prva baterija mogla se napuniti za 15 minuta i omogućiti domet od 500 km. Tehnologija se već implementira u Aion, GAC-ov električni SUV.
Nova generacija Phoenixa, javljaju se kineski medijii prenosi Bloomberg, može osigurati domet od 1000 kilometara s jednim punjenjem. Korištenje supravodljivih materijala i tehnologija upravljanja toplinom u ćeliji osigurava da se baterija može u samo pet minuta grijati s -20 na +25 Celzijevih stupnjeva.
Greater Bay u Guangzhou gradi pogon kapaciteta 8 GWh koji bi mogao opskrbljivati baterije za 120.000 vozila, rijedak je podatak dostupan s njihovim web stranice. Ta će baterija, navodi se, omogućiti električnim vozilima da “normalno rade u svim vremenskim uvjetima, pri visokim i niskim temperaturama te na različitim naponskim platformama od 300 do 1000 volti.”
Unutar uobičajenog raspona radne temperature, baterija se može brzo napuniti i postići puni kapacitet za samo šest minuta, što znači da njeno punjenje ne traje duže od punjenja spremnika automobila s benzinskim pogonom. Nove baterije, koje vjeruju njezini tvorci, mogle bi već sljedeće godine pokrenuti GAC-ov Aion, ali i električne automobile drugih proizvođača.
Više o temiIzvor:Bug.hr