Baterija koja jamči domet od 1000 kilometara puni se, navodno, za šest minuta

Ekstremne temperature najveći su neprijatelj baterija električnih vozila jer kad temperatura padne ispod ništice, EV baterije gube svoju učinkovitost , što pak skraćuje domet automobila. Prije tri godine osnovan kineski startup Greater Bay Technology nastoji radikalno promijeniti način na koji rade baterije električnih vozila i tvrdi kako je njegov Phoenix idealno rješenje problema.

Dovoljno je samo pet minuta da se baterija zagrije na optimalnoj temperaturi 📷 Greater Bay Technology
Dovoljno je samo pet minuta da se baterija zagrije na optimalnoj temperaturi Tehnologija Greater Bay

Iza startupa koji je u samo dvije godine porastao do statusa jednoroga vrijednog milijardu dolara, stoji tvrtka GAC, treća najpopularnija marka električnih vozila u Kini. Njihova prva baterija mogla se napuniti za 15 minuta i omogućiti domet od 500 km. Tehnologija se već implementira u Aion, GAC-ov električni SUV.

Ćelija se može koristiti u svim vremenskim uvjetima 📷 Greater Bay Technology
Ćelija se može koristiti u svim vremenskim uvjetima Tehnologija Greater Bay

Nova generacija Phoenixa, javljaju se kineski medijii prenosi Bloomberg, može osigurati domet od 1000 kilometara s jednim punjenjem. Korištenje supravodljivih materijala i tehnologija upravljanja toplinom u ćeliji osigurava da se baterija može u samo pet minuta grijati s -20 na +25 Celzijevih stupnjeva.

Greater Bay u Guangzhou gradi pogon kapaciteta 8 GWh koji bi mogao opskrbljivati ​​baterije za 120.000 vozila, rijedak je podatak dostupan s njihovim web stranice. Ta će baterija, navodi se, omogućiti električnim vozilima da “normalno rade u svim vremenskim uvjetima, pri visokim i niskim temperaturama te na različitim naponskim platformama od 300 do 1000 volti.”

Nova generacija baterija jamči domet od 1000 kilometara s jednim punjenjem 📷 Greater Bay Technology
Nova generacija baterija jamči domet od 1000 kilometara s jednim punjenjem Tehnologija Greater Bay

Unutar uobičajenog raspona radne temperature, baterija se može brzo napuniti i postići puni kapacitet za samo šest minuta, što znači da njeno punjenje ne traje duže od punjenja spremnika automobila s benzinskim pogonom. Nove baterije, koje vjeruju njezini tvorci, mogle bi već sljedeće godine pokrenuti GAC-ov Aion, ali i električne automobile drugih proizvođača.

Više o temiIzvor:Bug.hr