Krisztián Hornok je direktor Odjela za međunarodne transakcije i upravljanje imovinom unutar Indotek Grupe, dinamički rastućeg konglomerata za upravljanje imovinom u srednjoj i istočnoj Europi. Ova mađarska tvrtka upravlja hotelima u Hrvatskoj u sklopu Dalmatie grupe, a puno je poznata po tome što je osnivač i vlasnik tvrtke. Dániel Jelli u jednom trenutku bio zainteresiran za preuzimanje Fortenove.
Je li tvrtka i dalje zainteresirana za Fortenovu i kakvi su joj planovi s turističkim portfeljem u Hrvatskoj, razgovarali smo s čovjekom odgovornim za ulaganja izvan Mađarske te za poticanje međunarodnog rasta Indotek Grupe, koja je u proteklom desetljeću izrasla u vodeću grupu za upravljanje investicijama u srednjoistočnoj regiji. Europi.
Koja su područja djelovanja Indotek grupe?
– Glavni fokus tvrtke je ulaganje u nekretnine, uključujući stjecanje, razvoj, upravljanje i prodaju raznih vrsta nekretnina, ali se također kao grupa aktivno bavimo privatnim kapitalom i upravljanjem nekretninama loših kredita osiguranih nekretninama. Naša je strategija usmjerena na svjesno upravljanje rizicima, dugoročno planiranje i postizanje uspješnih povrata.
S radnom snagom više od 500 posvećenih stručnjaka, Indotek Grupa posjeduje i upravlja portfeljem od 350 nekretnina. Ponosni smo što smo vodeći sudionik na tržištu komercijalnih nekretnina A i B klase u Mađarskoj, s portfeljem koji obuhvaća više od 40 poslovnih zgrada i 30 trgovačkih centara, kao i logističke i industrijske projekte, među ostalima.
Ukupna površina naših nekretnina prelazi 2,5 milijuna četvornih metara, au njima se nalazi više od četiri tisuće kupaca. Osim toga, aktivno sudjelujemo na tržištu stambenih nekretnina putem vlastitih razvojnih projekata. Prepoznajući potencijal za rast izvan mađarskih granica, Indotek Grupa je 2017. godine provela prvu stranu investicije i od tada je aktivno prisutna na 11 stranih tržišta.
U posljednjih nekoliko godina razvili smo i snažan interes za hotelsku industriju te izgradili velik međunarodni portfelj u tom sektoru. Danas se pozicioniramo kao međunarodna grupa za upravljanje investicijama koja se natječe s vodećim međunarodnim igračima u različitim segmentima poslovanja nekretninama i upravljanja imovinom na nekoliko tržišta srednje, istočne i južne Europe.
Koliko ste uključeni u turistički sektor?
– Diverzifikacija nam je uvijek bila važna, ne samo u pogledu vrsta nekretnina, već i geografski. Pažljivo razmatramo različite parametre i prinose kako bismo se proširili izvan granica Mađarske. Trenutačno posjedujemo 15 hotela duž hrvatske, grčke i španjolske obale.
Naši su hoteli uglavnom smješteni uz obalu te zadovoljavaju različite preferencije, nudeći smještaj s ocjenom od dvije do četiri zvjezdice. Tijekom dugogodišnjeg upravljanja hotelima razvili smo se duboko razumijevanje dinamike europskog tržišta te su se pozicionirali kao siguran igrač u tom segmentu.
Prisutni ste iu hrvatskom turističkom sektoru. Što se sve nalazi u vašem portfelju na hrvatskom tržištu?
– Indotek Grupa prisutna je u hrvatskom turističkom sektoru putem svoje većinske podružnice Dalmatie Grupe, koja je ponosni vlasnik pet hotela, jednog resorta, jednoga kampa i jedne marine. Navedene nekretnine smještene su u prekrasnim regijama Primoštena, Gradca, Trpnja i Jelse.
Koje ste jedinstvene trendove prepoznali kao investitori u regionalnom turističkom sektoru? Što traže današnji turisti? Kako se Hrvatska snalazi pod tim uvjetima?
– Primjećujemo da današnji turisti traže dobitnu kombinaciju kvalitete i pristupačnosti. Ta potražnja ostaje konstantna, ali u eri nakon covida vidjeli smo povećanu potražnju za blizina-turizmom, koji se temelji na otkrivanju mjesta u blizini.
Nedavna iskustva sa zatvaranjem granica, otkazivanjem leta i globalnom nesigurnošću istaknula su vrijednost lako dostupnih odredišta. Pristup hrvatskom schengenskom prostoru je dodatni povećao njezinu privlačnost kao regionalne turističke destinacije koje nude jedinstvenu udobnost, kvalitetne usluge i očaravajuće prirodne ljepote.
Neki tvrde da je hrvatska turistička ponuda preskupa. Kakvo je vaše mišljenje o tome? Hoće li mađarski turisti doći ove godine ili tražiti jeftinije opcije na drugim odredištima?
– Turistička ponuda Hrvatske zaslužuje priznanja koja dobiva. Zemlja nudi izvanredne turističke destinacije koje kombiniraju usluge svjetske klase s prekrasnim krajevima i netaknutim jadranskim vodama.
Uvjeren sam da nijedna povoljnija destinacija ne može istinski konkurirati jedinstvenoj kombinaciji kulturne baštine i prirodne ljepote Hrvatske. Mađari su osobito sretni što imaju susjednu zemlju koja je lako dostupna. Stoga očekujemo povećanje broja mađarskih turista koji posjećuju Hrvatsku i težimo tome da budemo pokretač toga trenda.
Gdje vidite prostor za poboljšanje kad nas izdvaja hrvatsku turističku priču s drugim zemljama?
– Hrvatski turizam dijeli izazove turizma sa svim državama u kojima djelujemo. Ključni problem je nedostatak radne snage. Budući da smo aktivan investitor na tržištu nekretnina, čini nam se da su problemi vlasničkog statusa nekretnina u Hrvatskoj ključni problem koji stvara neizvjesnost za ozbiljne investitore.
Mislim da je to veliki izazov, ali unatoč tome što hrvatski turistički sektor ima dobre rezultate. Privlačnost Hrvatske kao destinacije nedvojbena je i tome govori o dolasku velikog broja turista iz svih krajeva svijeta. Drugim riječima, unatoč izazovima, ukupna privlačnost
Više o temiIzvor: Leadermedia.hr