Istraga o padu dizalice još traje: Pogledajte snimku naleta jezive oluje snimljenu s 36 metara visine

Radnik čudom preživio

Naboj DNEVNIK.hr, 22. srpnja. 2023. @ 07:35

I dalje je u tijeku istrage oko pada dizalice za vrijeme oluje koja je poharala Zagreb, 30-metarski kran srušio se u Prilazu baruna Filipovića i pao na prometnicu, 36-godišnji radnik koji se u tom trenutku nalazio u dizalici čudom je preživio pad, ali s teškim ozljedama. Što je mogući uzrok čekaju se rezultati očevida, a kranisti kažu da je njihov kruh sa sedam kora.

Istovremeno dok je padala dizalica u baruna Filipovića, Anto je obavljao posao. Zastrašujuće je to izgledalo s 36 metara na njegovom kranu dok se oluja približavala. Snimku je napravio s krana kod zagrebačkog muzeja Mimara neposredno prije oluje.

Stigla je, ispričao je za Dnevnik Nove TV, nevjerojatnom brzinom.

“To je ludo i nezaboravno. Gledajte da što prije sjednete dolje. Kroz glavu prolazi sto misli, sto situacija. Adrenalin”, rekao je Anto na pitanje reportera Dnevnika Nove TV,Ivana Čorkala je li ga bilo strah odgovorio je: Kako da ne, vjerujte da mi se ni drugo jutro nije bilo svejedno popesti gore.”

Kad je sisao s krana i krenuo doma naišao je na automobil ispod drveća. Ubrzo je čuo i za vijest o padu dizalice i stradavanju kolega. Prisjetio se što je napravio.

Dizalicu ostaviti otkočenu da se vjetar može okretati. Nema kočenja ni kontra. Onda morate pustiti da je vjetar okreće“, objasnio je i dodao da se dizalica može okretati unedogled.

Stručnjaci kažu da su dizalice sigurnije nego što izgledaju. Ne mogu izdržati ekstremne nalete vjetra, jer su projektirane na najviši srednji prosjek brzine vjetra, ili zagrebačkog, kada je vjetar bio 50 posto jači od prosjeka, glavno je pravilo:

“Kada su brzine vjetra veće od ograničenja, postavlja se u neutralni položajda sam kran pomiče kako vjetar puše, ona je uvijek u smjeru vjetra, tako da je otpor same dizalice vjetru što manji“, objasnio je Juraj Pojatinaprojektant konstrukcije i upozorio da je, ako dizalica koči, nepovoljna situacija.

Ljudski je faktor, koji je mogao uzrokovati i drugi razlog pada.

“Zbog premalog tereta koji je dolje stavljen za stabilizaciju tako da je i to jedan mogući uzrok havarija”, napomenuo je Pojatina.

Treći uzrok pada još jedino može biti tehnički neispravna dizalica. Što je bilo u ovom slučaju, pokazat će očevid, indijski radnik može slaviti svoj novi rođendan.

Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 satia više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.

Više o temiIzvor: Dnevnik.hr