Atlantic Grupa je u prvih šest mjeseci 2023. godine zabilježila prihod od prodaje u iznosu od 459,7 milijuna eura, što u odnosu na isti period prošle godine predstavlja rast od 15,8 posto. Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) ostala je na razini prvog lanjskog polugodišta i iznosi 44,4 milijuna eura, dok je neto dobit manja za 5,5 posto i iznosi 20,9 milijuna eura.
“U prvom polugodištu 2023. Atlantic Grupa je ostvarila snažan rast prodaje u svim poslovnim i distribucijskim područjima te na svim važnijim tržištima. Navedeni rast u velikoj je mjeri kompenzirao negativan utjecaj i dalje visokih cijena sirovina i pakirnog materijala, logističkih usluga te energenata. Osim toga, na blagi pad profitabilnosti utjecao je i značajan porast troškova osoblja, koji je posljedica povećanja plaća provedenih kroz proteklih godinu dana. Posebno smo zadovoljni jačanjem distribucijskih temelja širenjem principalske mreže u Sloveniji te otvaranjem modernog LDC-a u Sjevernoj Makedoniji, perspektivom rasta u kategoriji kave na tržištu Srbije i rezultatima lansiranja novih proizvoda”, istaknuo je predsjednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi.
Slatko i slano, Pića i Donat prednjače u rastu
Najveći rast od 32,2 posto ostvarilo je Strateško poslovno područje (SPP) Slatko i slano, čiji su vodeći brendovi Smoki i Najlepše želje, i to pod utjecajem optimizacije asortimana, pojačanih marketinških aktivnosti te uspješnog lansiranja novih proizvoda. Slijedi ga SPP Piće s nosećim brendom Cedevita i rastom od 20,0 posto, također s uspješnim lansiranjem novih Cedevita vitaminskih voda, te Poslovno područje (PP) Donat s rastom od 15,7 posto. Među distribucijskim područjima prednjače Hrvatska s rastom od 19,8 posto, Srbija s rastom od 19,1 posto i Sjeverna Makedonija s rastom od 18,0 posto.
U ukupnoj prodaji Atlantic Grupe principalski brendovi sudjeluju s 27,5 posto, ljekarnički lanac Farmacia čini 9,2 posto, dok vlastiti brendovi čine 63,3 posto prihoda od prodaje. Kava se s udjelom od 20,4 posto u ukupnom prihodu od prodaje ističe kao najveća pojedinačna kategorija.
Otvoren novi logističko distribucijski centar u Skoplju, na LDC-u Zagreb prva solarna elektrana
U prvoj polovici godine Atlantic Grupa je s Grupom Podravka dogovorila suradnju koja daje odlične rezultate, a podrazumijeva Atlanticovu distribuciju Podravkinih proizvoda na austrijskom tržištu, uz istovremenu Podravkinu distribuciju Atlanticovog asortimana na tržištu SAD-a. U Sloveniji je ostvaren značajan iskorak u razvoju poslovanja suradnjom s novim principalom Haleon (Sensodyne, Corega, Parodontax, Aquafresh), dok je u Skoplju dugoročni razvoj zajamčen zaključenjem 12 milijuna eura vrijedne investicije u novootvoreni logističko distribucijski centar. U svibnju je Atlantic predao obvezujuću ponudu za kupnju Strauss Adriatica, kompanije na srbijanskom tržištu poznate po brendovima Doncafe i C kafa, a zaključenje transakcije podložno je prethodnom odobrenju Komisije za zaštitu konkurencije u Republici Srbiji. Na
Izvor:Profitiraj.hr