Iako istraživanja diljem Europe govore kako vozači okreću leđa električnim automobilima. Kod nas drugačija slika.

„Iz godine u godinu vidimo porast registracije svih ovih skupina vozila, u 2022. godini bilo je cca. 4800 električnih automobila“, rekao je Tomislav Škreblin iz Centra za vozila Hrvatske.

Jedan je od vlasnika električnog automobila i Branimir. Uštede su višestruke, na godišnjoj razini i do desetak tisuća eura u odnosu na konvencionalne automobile. O manjem broju punionica ne razmišlja.

“Auto sve isplanira za vas. Onoga trenutka kad baterija padne ispod 20 posto pojave se slobodne kazne, postoji i aplikacija u kojoj se može provjeriti, auto vas sam odvede na prvu slobodnu punionicu”, objasnio je Branimir Trošićvlasnik električnog automobila.

Nove tehnologije osim prednosti imaju i svojih nedostataka.

“Baterije koje sada koristimo su litij-ionske baterije. Prvo, litije nema dovoljno da bi se zamijenila sva vozila koja trenutno imamo, a drugo, litij je još uvijek vrlo opasan i gori nevjerojatno jer u tijeku gorenja sam stvara kisik i ne treba kisik iz okoline, ne može ga se ugasiti”, upozorio jeVjekoslav Majetić iz DOK-ING-a.

No može se reciklirati, donosi reporter Dnevnika Nove TVVanja Margetić.

“Litij kao takav se može reciklirati, plastika se također može reciklirati. Samo je pitanje daljnje upotrebe, kuda će, tko će to koristiti, tko će to htjeti upotrebljavati”, dodaje Majetić.

Iako nije više za vožnju, baterija ima svoju namjenu.

“Kada baterija padne na 25 posto svog kapaciteta, ona se može još deset godina koristiti u jednom kućanstvu za skladištenje energije od solarnih panela”, rekao je Tin Koren iz Udruge strujni krug.

Struku zabrinjava težinu električnih automobila.

„Električna vozila jesu nešto težine od konvencionalnih vozila. Današnja klasična konvencionalna vozila imaju prosječnu masu od tona i pol do dva tona, postoje električna koja su teška od sto i osamsto do dvije i dvjesto tona“, rekao je Koren.

Baš zbog toga, veća pozornost na tehničkom pregledu.

“Ono na što treba malo više obratiti pažnju su zglobovi, ovjes s obzirom da su težina i potrošnja gume”, zaključio je Škreblin.

Koji su, bez obzira na vrstu goriva, glavni izvor sigurnosti.

Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 satia više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.

Više o temiIzvor: Dnevnik.hr