Skreće li se širokobriješki Mepas u Hrvatskoj fokus s proizvodnjom na trgovinu i hotelijerstvo?

Proširila se priča da bi se širokobriješki Mepas rad, za nekih 25 do 30 milijuna eura, riješio osječkog Kandita. Svojedobno se između Kraša, u vrijeme kada je na njegovo čelo došao Nadan Vidošević, i Mepasa je vodila višegodišnju žestoku bitku za preuzimanje Kandita, koja je završena 2011. kada ga je Mepas za šest milijuna eura kupio od tadašnje Kandit Grupe. Bila je pretposljednja akvizicija širokobriješke tvrtke u Hrvatskoj, koja je dotad već stekla osječku Saponiju, splitski Brodomerkur, zadarsku Marasku i bjelovarski Koestlin.

Zasad posljednja akvizicija Mepasa u Hrvatskoj, kupnja hotela Park u Makarskoj, realizirana je nedavno, potkraj ožujka. To je drugi hotel u sastavu Mepas Grupe. Prvi je luksuzni (pet zvjezdica) hotel Mepas u Mostaru, hrvatskoj javnosti ponajprije poznat po tome što ga za održavanje svojih konferencija za novinare bira bjegunac hrvatskog pravosuđa. Zdravko Mamić.

Nakon što je u kolovozu prošle godine preminuo Mirko Grbešićosnivač Mepasa, njegove uloge u upravama i nadzornim odborima poduzeća u Hrvatskoj preuzeli su sinovi Ivana ja Filip. Ivan je sada član Uprave Saponije i Koestlina te predsjednik Nadzornog odbora u Kanditu i Brodomerkuru. Filip je zamjenik NO-a u Koestlinu i Kanditu te član NO-a Brodomerkura. S Mepasovim preuzimanjem tvrtke Park hoteli prvi su put vodeće menadžerske pozicije dobile i sve tri Mirkove kćeri – Klara ja Kuća Grbešić the Lucija Mikulić, sve tri ravnopravne članice Uprave Park hotela, jedne Mepasove tvrtke u Hrvatskoj koja (zasad) na glavnoj operativnoj upravljačkoj poziciji nema ‘vanjskog’ profesionalnog menadžera.

Nasljednici pokojnog Mirka, kojeg su u Hrvatskoj dobro poznavali mnogi poduzetnici, u poslovnoj su javnosti malo poznati. U bespućima interneta ovaj će Liderov članak najvjerojatnije biti prvi u kojem će se pojaviti izjave Ivana Grbešića, ali, nažalost, molba da nam pošalje i svoju ljubaznu fotografiju nam je odbijena. Uzalud ćete guglati fotografije Mirkovih nasljednika. Nema ih!

– Mepas nikada nije bio tvrtka koja se medijski eksponirala. Javnost nikada nije bila zakinuta za bitne informacije, ali se isto tako nikada nismo pretjerano nudili medijima. Tu praksu nećemo mijenjati ni u budućnosti. U poslu sam aktivno već dugi niz godina i sa svim za nas bitnim poduzetnicima iz našeg biznisa osobno se poznajem i imam vrlo dobre privatne i poslovne odnose. Normalno je da zbog razlika u godinama moji kontakti s osobama koje je moj pokojni otac dugo godina poznavao ne mogu biti isti, ali to ne znači da će na bilo kakav način biti lošiji – poručuje nam Ivan kojeg smo jedva uspjeli ‘isprovocirati’ na nekoliko pisanih odgovora na naše upite.

Ciljevi ostali isti

Distribucija, hoteli, šoping-centar, konditorska industrija, kemijska industrija, trgovina i usluge – iz ovoga je doista teško izvući zajednički nazivnik koji bi trebao označiti što je zapravo Mepasov core business i na što će se u budućnosti fokusirati.

– Mepasovi temeljni dugoročni ciljevi nisu se promijenili, a samim time ni temeljna strategija prema našim kompanijama u Hrvatskoj. Nastavit ćemo u istom smjeru kada je u pitanju naša vizija i koncepcija poslovanja, ali ćemo kao i svako drugo poduzeće koje vodi računa o svom poslovanju prilagoditi tržišnim okolnostima i izazovima vremena u kojem živimo – odgovorio nam je Ivan Grbešić hoće li nakon smrti njegova oca biti većih promjena u strategiji poslovanja.

Vruć krumpira s kojim se više nije moglo čekati jest Brodomerkur. Iako je ta lani tvrtka gotovo udvostručila ukupne prihode u odnosu na godinu ranije, na 426,4 milijuna kuna, ne možemo se ne prisjetiti kako je prije dvadesetak godina na području Splitsko-dalmatinske županije Brodomerkur bio druga po veličini kompanija. U 2005. godini, primjerice, njegov ukupni prihod iznosio je 1,4 milijarde kuna.

– Kad je riječ o Brodomerkuru, bit će nekih promjena u skoroj budućnosti, koje neće biti loše za Brodomerkur, a koje će u konačnici rezultirati našim daljnjim jačanjem onih poslova u Hrvatskoj u kojima se možemo razvijati brže i bolje na dulji rok. pojam – naja

Više o temiIzvor: Leadermedia.hr