Za tragediju je potrebno manje od tri sekunde. Na neke je primjer Buzina i obijesnih brzina djelovao poučno.

Građani se nalažu da svaki vozač treba procijeniti zna li nešto ili ne, kao i mogućnosti svog vozila, te da treba raditi na edukaciji mladih kako se slične situacije ne bi događale.

Na tom tragu razmišlja i ministar Božinović. Sve, kaže, dolazi iz kuće, a smatra se kako su divljanja posljedica šireg društvenog fenomena.

“Izloženi su, primjerice, desetom nastavku filma ‘Brzi i žestoki’, koji ima budžet od 350 milijuna dolara. Sve to je nešto što mladi ljudi upijaju, a mi tu da sa svim resursima, a nemamo tolike novce poput produkcije, utječemo na njih da se razvijaju u pravilnom smjeru”, navodi Božinović.

O zakonskom smjeru odlučit će se u suradnji s Prometnim fakultetom. Prvi sastanak bit će već idućeg tjedna. Struka ima i konkretne prijedloge.

“Ako gledamo kako je to vani, tu su uvjetne kazne, ponavljanje prekršaja ili ako ste mladi vozač, prvi se prekršaj kažnjava više nego kod drugih. Druga stvar je kroz osiguranje vozila koje bi bilo vezano za prekršaje, pa ako mladi vozač napravi prekršaj, osiguranje bude puno skuplje”, kazao je Marko Ševrović s Fakulteta prometnih znanosti u prilogu reportera Dnevnika Nove TV Ivana Čorkala.

Mnogi zazivaju povratak ukinute zabrane upravljanja automobilima jačim od 109 konjskih snaga za mlade vozače, no o tome se sada ne razmišlja.

“Moramo pronaći način kako manjinu, nekoliko posto mladih vozača koji rade probleme, dovesti u red ako ih obitelj ne može. Mislim da je to moguće jer postoji cijeli niz mjera koje nismo iscrpili”, dodaje.

Iako statistika vara, ona kaže da najviše nesreća skrive vozači mlađi od 29 godina, ali i stariji od 65. Najmlađi zbog neiskustva, a stariji zbog prevelike samouvjerenosti.

Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 satia više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.

Više o temiIzvor: Dnevnik.hr