Čini se da se sniženje cijena početkom godine pokazalo kao mudar potez za Teslu, s obzirom da je riječ o poznatom proizvođaču električnih automobila isporučio rekordan broj vozila u posljednjem tromjesečju. Osim toga, dionice tvrtkekoje su se više nego udvostručile u prvoj polovici ove godine, nastavljaju svoj rast jer je tvrtka nadmašila prodajna očekivanja.
Naime, tvrtka je isporučila 466 tisuća vozila između travnja i lipnja ove godine, što je 10,4 posto više u odnosu na prethodni kvartal ja 83,5 posto u odnosu na prethodnu godinu, navodi Financial Times. Sama proizvodnja tvrtke ostvarila je još veću brojku s gotovo 480 tisuća vozila.
Skok dionica
Dionice Tesle porasle su šest posto u ranom trgovanju, a rezultati premašuju ionako ambiciozan cilj prosječnog povećanja za 50 posto godišnjes obzirom na rast dionica od 113 posto do sada ove godine.
Tržišna kapitalizacija Teslina u petak je iznosila 820 milijardi dolara, što je ispod rekordne razine koja je iznosila više od bilijuna dolara, ali je još uvijek nemjerljivo više od bilo kojeg drugog proizvođača automobila. Dionice su skočile u posljednja dva mjeseca jer su General Motors, Ford, Volvo i Rivian potpisali ugovore o usvajanju standarda punjenja baterija koje je razvio Tesla, otvarajući novu liniju prihoda za obrtnu prodaju pristupa svojoj mreži punjača.
Ne, dobre prodajne rezultate u prvoj polovici godine ostvario je i kineski BYD, glavni konkurent američkoj Tesli. Grupacija koju podupire Warren Buffett objavila je prodaju od 1,26 milijuna vozila u šest mjeseci, što je gotovo dvostruko više u odnosu na prvih šest mjeseci 2022. Dionice BYD-a dobile su četiri posto u azijskom trgovanju. Prema analitičarima Citija, prodaja BYD-a sastojala se od 618.810 baterijskih električnih vozila i 631.351 uključiti hibrida, s ostatkom gospodarskih vozila.
Mudro smanjenje cijena
A kao što je već spomenuto, za ovakav skok Tesline isporuke ključnu je ulogu odigralo smanjenje cijene vozila kojom je tvrtka početkom godine ‘počastila’ kupce nakon što je izvršni direktor tvrtke, Elon Muskpodigli svijest o problemu cjenovne pristupačnosti Tesla automobila.
– Velik broj ljudi želi kupiti Teslin automobil, ali ga ne može priuštiti. Ove promjene cijena stvarno čine razliku za prosječnog potrošača – rekao je Musk u siječnju. Musk je također rekao kako vjeruje da je postizanje veće prodaje, uz niži profit, ‘pravi izbor’ za tvrtku te je svom Twitteru napisao da snižavaju cijene kako bi se omogućila dostupnost velikom broju ljudi.
Inače, spomenuto smanjenje cijena uključio je SAD, Veliku Britaniju i Kinu, a stručnjaci ističu da je to bio korak prema boljem pozicioniranju tvrtke u konkurenciji s konkurentskim proizvođačima, navodi BBC.
Dan Ives iz investicijske tvrtke Wedbush Securities rekao je za BBC da je ‘smanjenje cijena u Kini bio pametan pokeraški potez koji je bio iznimno uspješan za Teslu’ s obzirom na to da je Kina Teslino drugo najveće tržište nakon SAD-a i Kanade.
– Tesla je napravila strateški izbor da bude veliki proizvođač. Ovo je najviše pridonijelo povećanju prodaje, budući da su njegovi modeli Model 3 i Model Y veće količine profitirali od rata cijena – rekao je za BBC Bill Russo, osnivač i izvršni direktor savjetodavne tvrtke Automobility.
Inače, iz tvrtke su ranije ove godine rekli taj namjer
Više o temiIzvor: Leadermedia.hr