Koenigsegg prikazao proizvodnu verziju Gemera, svog prvog četvrtosjeda

Prvi četverosjed iz ove tvrtke spaja udobnost obiteljskog automobila i karakteristike hiperautomobila u nešto što nazivaju “megaautomobil” – prvi takav u svijetu, snage veće od megavata

Koenigsegg Gemera kao koncept je prikazan u proljeće 2020. godine, a tek sada je došlo do realizacije i početka njegove proizvodnje za poznate kupce. Prvi model, sklopljen u posebnom, 11.000 m2 velikom Koenigseggovom ateljeu Gripen, predstavljen je ovoga tjedna u specifikaciji koja će biti isporučena naručitelju.

— tekst slijedi nakon oglasa —

Od izvorno prikazanog modela produkcijska se inačica ne razlikuje izgledom i karakterom – i dalje je riječ o “obiteljskom” hiperautomobilu, četverosjedu vrhunskih karakteristika, koji otvara sasvim novu kategoriju “megaautomobila”. Veliki je to sportaš agresivnih linija, s “leptir” vratima, niskog težišta i velike snage.

Pod karoserijom, koja je imala za cilj izgledati kao da je riječ o dvosjedu, u međuvremenu je ipak došlo do promjena. Twin-turbo trocilindarski benzinski motor (koji nazivaju “mali prijateljski div”, odnosno Tiny Friendly Giant) sada je nadopunjen jednim elektromotorom imena “Dark Matter”, snage 800 KS. Izvorni plan bio je izgraditi tri manja elektromotora, no razvoj novog snažnog sustava omogućio je istu snagu “upakirati” u samo jedan motor te tako olakšati i pojednostaviti cijeli pogonski sklop. Uz sve to zavijen je i novi prijenos (Light Speed ​​Tourbillon Transmission), također manji i lakši, automobil u konačnici na raspolaganju ima snagu od 1.400 KS (nešto više, dakle, od jednog megavata) uz 1.850 Nm okretnog momenta.

Sve to popravilo je planirane karakteristike Gemere, smanjilo joj masu na značajno ispod 2 tona i omogućilo još jednu nadogradnju. Koenigsegg je tijekom razvoja shvatio da se u Gemeru može ugraditi i daleko veći i snažniji motor, pa su se osmislili i inače s HV8 (Hot V8) motorom, poznatim iz modela Jesko. Uz 800 “konja” iz elektromotora, ova inačica će imati ukupno 2.300 KS i 2.750 Nm okretnog momenta – nešto što u ovoj klasi automobila još nije viđeno i svjetski je rekord za serijski automobil, uz odnos snage i mase od čak 1,11 KS/ kg.

Proizvodnja Gemere počinje krajem sljedeće godine, a prvi kupci će svoje primjerke dobiti početkom 2025.

Više o temiIzvor:Bug.hr