Olimpijske igre: Neki novi (e)sportaši borit će se buljeći na ekranima

Prvi put u povijesti Međunarodni olimpijski odbor početkom ove godine najavio je početak Olimpijske serije esporta 2023. Premda smo u posljednjih nekoliko godina na malim ekranima sportaše gledali kao fizički najspremnije, uvježbane profesionalce koji se natječu u raznim disciplinama, danas se toj gardi pridružuje i ona digitalna . Zagrijani prsti, brzi refleksi i supermoćna računala s još moćnijom opremom polako, ali sigurno zauzimaju svoje mjesto na samom prijestolju svijeta sporta.

Profesionalni i amaterski igrači iz cijelog svijeta pozvani su sudjelovati u kvalifikacijskim rundama za 18 videoigara u devet sportova koji uključuju streljaštvo, bejzbol, šah, biciklizam, ples, motosport, jedrenje, taekwondo i tenis. Oni koji se uspiju kvalificirati bit će pozvani na završni događaj koji će se uživo održati u Suntec Centreu u Singapuru od 22. do 25. lipnja. Finale Olimpijske serije esporta 2023. prenosit će se globalno na službenoj mrežnoj stranici Olimpijskih igara i društvenim kanalima organizacija.

Neobičan sportski odabir

Ovogodišnje priredbe nastavljaju se na virtualna natjecanja Međunarodnog olimpijskog odbora koja su počela 2021. iu kojima se sudjelovalo 250.000 sportaši iz čak stotinjak zemalja. Ipak, moramo priznati da je izbor igara prilično neobičan za one koji prate svijet esporta. Na primjer, na popisu ne možemo pronaći nijedan od najpopularnijih esportova. Nema League of Legends, Counter-Strike, Fortnite, Overwatch, Street Fighter ili Rocket League – nijedan od esportova koje ljudi najviše gledaju.

Umjesto toga, svih devet inicijalno potvrđenih igara Olimpijske serije esporta manje-više su simulacije pravih sportova, igara i aktivnosti. Tek su neki od njih odmah prepoznatljivi kao brendovi videoigara: Gran Turismo i Just Dance. Predstavljena je i eminentna šahovska stranica Chess.com te virtualna biciklistička platforma Zwift.

Opis zaokružuju opskurni simulatori: Virtual Regatta (jedrenje), Virtual Taekwondo (pogađajte), Tennis Clash (to je mobilna igra), Konamijev WBSC eBaseball: Power Pros i streličarska igrica Tic Tac Bow (također mobilna igra). Pregledavajući popis, pitali smo se zašto se Međunarodni olimpijski odbor odlučio za igre koje nisu toliko popularne.

Istina je da je uvelike reklamiran, bogat svijet profesionalnih esportskih liga posvemašnja suprotnost onomu za što se olimpijski pokret zauzima, ali to nije spriječilo Odbor da, recimo, prihvati boks na amaterskoj razini. Došli smo do dva moguća zaključka: prvi, onaj najlogičniji, jest da Odbor ne želi podržati nasilne igre, pa čak ni u svijetu fantazije poput League of Legends. I drugi, da se fokusira na virtualne analogije sportova u stvarnom svijetu.

Ipak, to još ne objašnjava prisutnost šaha ili motosporta, jer riječ je o dva sporta koja nikada neće biti uključena u originalne Olimpijske igre, ili pak odsutnost legitimno velikih esportova koji su temelj na pravim sportovima, poput FIFA-e.

Samo ljubav, nula nasilja

Međunarodni olimpijski odbor u poduhvatu je priopćenju za medije potvrdio naše pretpostavke. Da, primarni je cilj incijativno promicanje razvoja ‘virtualnih i simuliranih sportskih igara’. I doista, nasilje je bio presudni faktor zbog kojeg su najpopularnije igre isključene iz lige.

“Prilikom razmatranja ovih prijedloga, važno nam je da su istaknute igre u Olimpijskoj seriji esportova usklađene s olimpijskim vrijednostima

Više o temiIzvor: Leadermedia.hr