Dalmatinski pršut Smjeli šampion 9. Dana hrvatskog pršuta u Rijeci

Još jedna titula za najbolji pršut ide u Dugopolje. Dalmatinski pršut Smjeli šampion je na devetim Danima hrvatskog pršuta koji se danas i sutra održavaju u Rijeci. Vlado Prančić vlasnik pršutane najnagrađivaniji je hrvatski pršutar, kao ove najveće manifestacije koja promovira zaštićene hrvatske pršute na europskoj razini, već ima dvije šampionske titule.

Vlado Prančić vlasnik tvrtke Smjeli iz Dugopolja

Naslovi prvaka potvrda su kvalitete, ali i obveza da budemo sve bolji!

majstor pršuta, Vlado Prančić vlasnik tvrtke Smjeliiz Dugopolja.

U Rijeci je pobijedio u snažnoj konkurenciji 14 iznimnih pršuta među kojima su zastupljena sva četiri zaštićena hrvatska pršuta: krčki, istarski, drniški i dalmatinski. Da je riječ o proizvodima visoke kvalitete govori i podatak da je od 14 pršuta, njih deset osvojilo je više od 90 bodova i okitilo se zlatom.

Tradicionalno su dodijeljena i posebna priznanja za razvoj pršutarske industrije u Hrvatskoj, ovog puta otišla su na sjeverni dio Jadrana, vlasniku Mesnice marketi Žužić Vjekoslavu Žužiću, jedinom proizvođaču zaštićenog krčkog pršuta, prvog hrvatskog proizvoda s EU zaštitom te u Istru Nevenki Hreljak koja s obitelji vodi. poznatu tvrtku Pisinium.

Raste proizvodnja pršuta, a porast će i cijene

Na Danima hrvatskog pršuta u Rijeci istaknuto je kako je vrijeme pandemije pokazalo krhkost turizma i da se proizvođači pršuta trebaju osigurati plasman na druga tržišta, prvenstveno u ovo teško vrijeme inflacije.

Neminovno slijedi rast cijena pršuta na tržištu uzrokovan rastom cijena sirovina, energenata, rada, povećanja kamata, ukratko svih ulaznih troškova. Rast cijena se vrlo lako može dovesti i do pada potrošnje. Zbog svih tih neizvjesnih vremena kroz koja prolazimo, mi pršutari nastojimo proširiti svoje tržište prije svega na Europsku uniju. Taj korak nije jednostavan niti lagan jer dolazimo na razvijena tržišta gdje su prisutni veliki proizvođači i veliki razvijeni brendovi. Za kvalitetan iskorak na tržište Europe potrebne su daljnje investicije kroz proizvodnju, pakiranje, marketing. Tako da su veliki izazovi pred nama“, istaknuo je Darko Markotić, predsjednik Klastera hrvatskog pršuta.

Dodao je kako se u Hrvatskoj još uvijek proizvodi oko 500 tisuća komada pršuta, a oko milijun se pojede. Drugim riječima potražnja je dvostruko veća od proizvodnje pa hrvatski proizvođači imaju prostor za rast. To je potvrdio i Željko Jovanović, izaslanik predsjednika Milanovića istaknuvši da ćemo u idućih godina, s obzirom na najavljene investicije u postojeće i nove proizvodne pršutane, povećati proizvodnju na 700 tisuća komada.

Prošle godine veći izvoz mesnih proizvoda

Izaslanik ministarstva poljoprivrede, ravnatelj Uprave za stočarstvo i kvalitetu hrane Zdravko Barać istaknuo je kako je ovo jedan od idealnih oblika promocije hrvatskih zaštićenih pršuta te naglasio da osim istarskog, krčkog, drniškog i dalmatinskog pršuta Hrvatska danas ima još 38 zaštićenih proizvoda, što nas svrstava na visoko sedmo mjesto po broju zaštićenih proizvoda u EU. Također, istaknuo je da su Dani hrvatskog pršuta najbolje mjesto za raspravu o stanju u proizvodnji pršuta u Hrvatskoj te za određivanje budućih perspektiva ovog rastućeg sektora.

„Prošle godine zbog smanjenog fizičkog obujma poljoprivredne proizvodnje s jedne strane, kao i druge strane zbog oporavka turizma i povećanja turističke potražnje, Hrvatska je u razmjeni poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda imala rekordan deficit. Međutim, sa zadovoljstvom možemo istaknuti podatak da je u razmjeni visokofinaliziranih mesnih proizvoda i mesnih prerađevina imao veći izvoz, odnosno da smo imali vanjskotrgovinski suficit veći od 34 milijuna eura“, rekao je Dragan Kovačević, potpredsjednik za poljoprivredu i turizam HGK.

O važnosti premium proizvoda govorio je i Petar Mamula, zamjenik župana Primorsko-goranske županije u kojoj se nastoji pokrenuti i povećati njihovu proizvodnju te je istaknuto kako Primorsko-goranska nije poljoprivredna županija ali ima odlične turističke rezultate koji uvelike mogu pridonijeti sinergiji o kojoj se često priča. , a to je spoj zelenog i plavog, ali trženju proizvoda tamo gdje je najisplativije, a to je na hrvatskoj obali.

Gradonačelnik Rijeke Marko Filipović istaknuo je

Više o temiIzvor:Profitiraj.hr