Značajke privatnosti i sigurnosti koje bi korisnici trebali dati veću kontrolu nad dijeljenjem njihovih podataka putem aplikacije za pametne telefone uglavnom su pogrešno shvaćene, pokazuje jedinstveno istraživanje Fakulteta za menadžment Sveučilišta u Bathu.

Dijeljenje fizičke lokacije

Praćenje aplikacija koristi tvrtka za pružanje ciljanog oglašavanja korisnicima pametnih telefona. Pionirskistudija otkrili da čak 43% korisnika telefona ne razumije ovaj koncept, da ga zbunjuje i dovodi u zabludu. Pretpostavljaju da je praćenje ključno za funkcionalnost aplikacije ili da će poboljšati njihovo cjelokupno korisničko iskustvo.

Ako se korisnici isključe iz praćenja, tvrtka više ne može pratiti njihovu upotrebu aplikacije i web-mjesta na uređaju, a podaci se ne mogu koristiti za ciljano oglašavanje niti se mogu dijeliti
Ako se korisnici isključe iz praćenja, tvrtka više ne može pratiti njihovu upotrebu aplikacije i web-mjesta na uređaju, a podaci se ne mogu koristiti za ciljano oglašavanje niti se mogu dijeliti

Najčešća zabluda (24 posto) bila je da se praćenje odnosi na dijeljenje fizičkih lokacija uređaja. Ljudi su stoga mislili da bi trebali prihvatiti praćenje za usluge dostave i prikupljanja hrane ili za aplikacije za zdravlje i fitnes jer su vjerovali da je njihova lokacija dio funkcionalnosti aplikacija.

Zablude i raširena vjerovanja

Iako nešto više od polovice sudionika (51 posto) tvrdi da je zabrinut za privatnost ili sigurnost, uključujući i sigurnost svojih prikupljenih podataka, analiza nije pokazala povezanost između njihove brige za privatnost u svakodnevnom životu i prihvaćanja praćenja. Ogroman broj ljudi jednostavno vjeruje da moraju omogućiti praćenje kako bi aplikacija ispravno funkcionirala.

Premda je glavni tekst upita za pristanak za aplikacije standardiziran, programeri raznih aplikacija mogu uključiti rečenicu koja objašnjava zašto traže dopuštenje za praćenje. A to, namjerno ili nesvjesno, otvara vrata lažnim ili pogrešnim informacijama, primjećuju istraživači. Zablude uključuju i prošireno vjerovanje da bi pristanak na dijeljenje u zdravstvenim aplikacijama, poput onih za praćenje menstruacije, značio dijeljenje privatnih podataka ili da bi uskraćivanje praćenja uklonilo oglase iz aplikacija.

Smisao korištenja podataka

“Milijuni ljudi svakodnevno razmjenjuju informacije s tehnološkim tvrtkama. I dok su neki bitni podaci za ispravno funkcioniranje usluga, drugi omogućuju prihode od oglašavanja. Primjerice, Meta je predvidjela da će zbog ljudi koji odbiju praćenje izgubiti 10 milijardi dolara”, napominju autori studije, objavljene u zborniku konferencije ACM CHI o ljudskim faktorima u računalnim sustavima i predstavljene na konferenciji CHI23 u Hamburgu.

“Ljudi su svjesni prednosti posjedovanja PIN-ova i prepoznavanja lica za zaštitu svojih uređaja, ali im treba bolje objasniti upotrebu podataka u digitalnom dobu kako bi ljudi mogli donositi valjane odluke”, zaključuju istraživači u prvoj akademskoj analizi odluka koje ljudi donose kada su suočeni sa zahtjevima za praćenje.

Više o temiIzvor:Bug.hr