Autonomni automobili su kao “cuckold” seks

Znate li što je to “cuckold”?
Ako ćemo parafrazirati staroenglesku literaturu, onda vrijedi reći kako je riječ o odnosu u kojem muškarac zna da ima nevjernu ženu i svejedno ostaje u braku jer mu tako odgovara. Ili čak i sudjeluje u spolnom aktu gledajući sa strane dok mu je netko na ženi ili ispod nje.
Odnosno, u prijevodu, žena mu je seoski bicikl (i svi su se vozili barem jednom), a on to sve šutke odobrava i plaća.

Vidite li već sada poveznicu s naslovom?

Autonomna vožnja automobila bez ruku na volanu. Baš super, zar ne?!

Budimo realni – ljudski se rod nalazi na totalno krivom putu. I to je s jedne strane već odavno vidljivo čak iz aviona, dok se s one druge sve to konstantno skriva. I da stvar bude bolja, s time se zapravo nitko i ne zamara baš previše. Jer mediji nam iz dana u dan plasiraju pomno odabrane gluposti s kojima se odlazi u domenu sisa, guzica, nogometa i sporadičnog naricanja (odnosno pjevanja, kako se to i dalje naziva). Uz to se u medijski svemir plasiraju i jeftine i jednostrane teze koje za cilj imaju “klik” viška ili komentar nekog zatucnog čovjeka. A ljudi poput dobro treniranih majmuna vođeni vlastitim nedostatkom interesa sve to većinom samo prešutno odobravaju.
I to je u pravilu svijet u kojem danas živimo. Svijet u kojem nema pretjerano puno pameti i koji “funkcionira” bez volje, bez karaktera i bez ikakvog stava.

Vjerovali ili ne, ovo je skica iz Fordovog patenta.

Što se današnje tehnologije tiče, ajmo to reći ovako… Tehnologija s kojom raspolažemo i koja nam se plasira na tržište već odavno nema nikakvog smisla. Dotična umjesto koraka unaprijed i tehnoloških rješenja uz koja ćemo kao rasa postati pametniji, sposobniji i bliži savršenstvu, najčešće zamjenjuje naše umove i reflekse. A to nas kao pripadnike ljudske rase čini lijenim, nezainteresiranim, nesposobnim i glupim individuama koje se od majmuna razlikuju samo po broju osobne iskaznice. Odnosno onih koji se umjesto odmaka od majmuna tom svijetu zapravo vraćaju.
Uostalom, samo se pokušajte prisjetiti koliko ste brojeva telefona napamet znali kao klinci, a koliko ih znate danas i već je time sve rečeno. Jer pametni telefoni sve te brojeve pamte umjesto nas – tek toliko da mi ne moramo.
A s time još nismo ni na početku priče…

Budućnost vožnje? Hvala, ali ne hvala.

U domeni auto-industrije su ljudi postali posebno tupavi. I tome svjedočimo praktički na dnevnoj bazi, jer i više od stoljeća nakon prvih automobila na cesti ekipa i dalje za volan sjeda pijana, drogirana, dekoncentrirana, umorna i generalno nesposobna za upravljanje automobilom.
Zatim imamo i najnoviju pošast u obliku telefona po čijim zaslonima ljudi za volanom tipkaju statuse i poruke čak i pri 100 kilometara na sat. A onda za kraj imamo i čistu ljudsku prirodu koja u obliku totalne nebrige za ostatak svijeta zauzima parkirna mjesta, nogostupe i stvara gužve u kakvima se manje-više konstantno nalazimo.
Stoga s jedne strane imamo ljudsku prirodu dok s one druge stoji tehnologija koja nam omogućava da za volanom budemo najgori što možemo biti.

Tmurne li budućnosti kada nam neće dati mira s poslovnim kolegijima ni tijekom vožnje…

Automobili su se prije samo dvadesetak godina proizvodili na danas praktički nezamisliv način. I u tim su automobilima bili smješteni okupanti koji su mogli vidjeti svijet oko sebe kroz prozor. No danas se automobili konstruiraju i dizajniraju poput zatvorskih tamnica. Jer prozori su proglačeni “nesigurnima” pa su umjesto njih legislative donijele hrpetine senzora. I zato u današnje vrijeme nije potrebno gledati van, već je ekran u kombinaciji s nekakvim tuljenjem ili pištanjem unutar automobila sasvim dovoljan.

Uglavnom, zbog današnje zatvorski-orijentirane ideologije vezane uz dizajn automobila zapravo i imamo parking-senzore i kamere. Zato imamo senzore mrtvog kuta i sustave koji nas drže na distanci od automobila ispred ili pak gledaju nalazimo li se unutar gabarita prometne trake ili ne.
Isto tako baš zbog tih izmišljenih pravila “sigurne” SUV-automobile, one iritantne šalice kave koje nas podsjećaju da smo umorni, ali i senzore koji nam očitavaju koliko se znojimo i mjere nam otkucaje srca, ne bismo li preživjeli put od točke “A” do točke “B”. Jer vožnja je odjednom postala napor i za mnoge predstavlja nevjerojatno komplicirani proces. No umjesto da se takvima zauvijek oduzme vozačka dozvola, u maniri najretardiranije ideologije pod nazivom “sve za sve” upravo takvima se ide niz dlaku i nama ostalima se kvari polje interesa i afiniteta.
I zapravo je sve to skupa tek jedna velika hrpa gluposti, ali te se gluposti pod krinkom “tehnološkog napretka” i dalje bilježe kao nešto pozitivno i dobro.
A ljudi i dalje u prometu ginu i svojim smrtima pune medijski prostor.

Kome je sve ovo doista potrebno u automobilu?

Kako bi se toj masovnoj pogibiji na ovaj ili onaj način doskočilo, eto nam opet tehnologije koja će nas spasiti. Jer ne dao Bog da auto-škole prilagode svoj program i nauče ljude voziti automobil u punom smislu tog opisa. Bolje je (i lakše) u maniri “brigo moja prijeđi na drugoga” ekipi umjesto znanja i sposobnosti ponuditi još tehnologije i svijet je (nazivno) opet u balansu.
I nije važno što u svemu tome ljudi za volanom bivaju sve nesposobniji i gluplji, jer i na to se već odavno ne obraća pozornost. Pogotovo ne ako se pitaju mediji i zakonodavci koji bi mogli realno ukazati na problematiku i pripomoći njenom rješavanju. Ali uz to što su također sazdani od istih tih nezainteresiranih i nesposobnih ljudi, još k tome očito za to nisu niti dovoljno plaćeni. Stoga “zašto bih” stoji kao sasvim legitiman odgovor. A ljudi i dalje ginu na cestama diljem planete i pune medijski prostor.

Potrošnja? Koja potrošnja?

U današnje se vrijeme za sve probleme optužuju zločesti benzinci i dizeli. Mrkim se pogledom gleda na svijet automobila koji je i dalje barbarski i oduran prema čovječanstvu koje zaslužuje bolje. I zato se svijet već potezima očajnika “bori” s globalnim zagađenjem i izmišlja autiće na baterije. Tj. automobilima u kojma bismo se sad odjednom svi trebali voziti te polarnim medvjedima, vidrama i čudnovatim kljunašima omogućiti još pokoji naraštaj za planeti Zemlji.
Ali ljudi i dalje ginu u prometu i svojim smrtima pune medije, pa nam eto svima još jednog tehnološkog postignuća koje će pripomoći svom tom sivilu s kojim smo u svakodnevnom životu okruženi čak i kada je vani vedro i lijepo. Onog koje će zajedno s medvjedima, vidrama i čudnovatim kljunašima uvelike pomoći oko spašavanja čovječanstva od sigurne propasti za volanom…

Tu naravno pričamo o sustavima autonomne vožnje. Odnosno onim sustavima koji za početak od vozača stvaraju putnika bez imalo kontrole koji u biti služi poput pravog i predimenzioniranog kožnog novčanika. Ili kako bih bolje povezao naslov s ovime što čitate, vlasnik takvog automobila je identično veliki “luzer” kao i onaj lik koji šuti i trpi dok mu netko drugi spolno opći sa ženom (da se kulturno izrazim).

Autonomni sustavi – da bi ljudi neometano mogli čitati novine dok voze

Kada u današnje vrijeme kupujete automobil onda to istovremeno znači i da ćete ga voziti. I tako je to već desetljećima. No kada ćete kupovati autonomni automobil, pretpostavka je da ga nećete voziti. I tu dolazimo do onog “cuckold” momenta u kojem vi nešto plaćate, ali vas vozi netko drugi. Ili bolje rečeno, nešto drugo.
To nešto je naravno svedeno na hrpetinu strujnih krugova, čipova i procesora kojima i opet ne naređujete vi, nego nekakav server (najvjerojatnije) smješten negdje u Kini. Jer kako je sve u posljednje vrijeme kinesko, tako je za pretpostaviti da će i ovo biti.

Ima nas koji i ovako zbrajamo novčiće za kupnju automobila.

Vi kao vlasnik u obliku zaduženja imate platiti svoj autonomni automobil i sve što se u njemu nalazi te potom platiti sve troškove koji se uz pokretanje vašeg autonomnog automobila vežu. I to je vaša jedina uloga u cijeloj priči oko vlasništva nad autonomnim automobilom. Ili bolje rečeno vozilom.
Neki već danas spominju svojevrsne pretplate i izračune koji kao glavnu stavku imaju kilometražu. Ali za pretpostaviti je da neće proći dugo vremena dok i najosnovniji dijelovi opreme poput klima-uređaja i sličnog stignu na naplatu. I to najvjerojatnije na mjesečnoj bazi. A vi ćete onda sve to skupa lijepo platiti, prepustiti svoj život u ruke nekakvoj mreži ili serveru i eto vam “cuckold” odnosa s autonomnim automobilom koji je nazivno u vašem vlasništvu.

Za ovakve radnje tijekom vožnje čovjek mora biti glup i bezobziran.

Naravno da to nije sve, jer će taksi-službe prema nekim prognozama plaćati svu silu autonomnih automobila. A to pak u prijevodu znači da će dotične taksi-službe u biti stvarati “cuckold” grupnjake. No razlika je ipak u tome što će te iste taksi-službe biti makroi svojim “cuckold” automobilima, dok će privatni vlasnici doista funkcionirati poput papaka smještenih u nekakav sterilan automobil (ako se to tako uopće može nazivati) i davati novce za ravno nula guštanja u vožnji.
I eto nam onda konačnog ekvilibrija u kojem je vozač kao najslabija karika uklonjen od volana, pa se može drogirati, čitati novine ili jednostavno spavati tijekom vožnje. Baš kako to mnogi rade u javnom prijevozu po cijeni dnevne ili mjesečne karte. A tehno-moguli i vrhunski znalci onda mogu reći kako su svojom tehnologijom spasili čovječanstvo – barem do trenutka u kojem neki prištavac s brzim kompjuterom i hakerskim znanjem neće uzeti stvari u svoje ruke. A onda nam eto novih smrti i naslova u novinama i crnim kronikama koje (navodno) pokušavamo anulirati na sve moguće i nemoguće načine.

Stoga na kraju krajeva svim onima koji zagovaraju autonomnu tehnologiju od srca želim što je moguće više bračne nevjere. I to po mogućnosti uz što je moguće veće troškove. Jer kao papci koji se petljaju tamo gdje im nije mjesto za drugo definitivno niti nisu.

Zahvaljujem na pažnji i do čitanja.

Više o temi