Hrvatska udruga poslodavaca

Piše M.M.,
18. rujna. 2023. @ 21:36

Ilustracija - 3
Ilustracija – 3
Foto: Getty Images

Na pitanje jesu li trgovački lanci profiteri inflacije odgovorila je Hrvatska udruga poslodavaca. Načinili su ekonomsku analizu kojom su vidjeli kakve marže imaju pojedini lanci.

Hrvatska udruga poslodavaca naručila je ekonomsku analizu maloprodaje, a glavna poruka s predstavljanja njihove analize bila je da inflacija nije utjecala na promjenu bruto marži trgovaca te da se u retailu ne ide za velikim novcem, istaknuo je autor Andrej Grubišić.

Analiza je obuhvatila 30 trgovačkih lanaca i prvi put je javno objavila usporedne podatke o njihovim maržama, profitabilnosti poslovanja, troškovima zaposlenih i sličnim aspektima. Obuhvatila je i razlike između nacionalnih i regionalnih te stranih i domaćih lanaca, piše Jutarnji list.

Što se tiče marži, prosjek u sektoru maloprodaje u 2022. iznosio je 26,3 posto. Nacionalni lanci imali su blago više marže – 27,6 posto, dok su regionalni imali niže marže tj. 21,1 posto. Analiza je pokazala i da su marže porasle samo za 1 posto zbog inflacije, a otkriveni su i konkretni podaci o maržama za svaki pojedinačni trgovački lanac.

Od nacionalnih lanaca najviše su bruto marže iznad prosjeka imale Plodine od 30-ak posto. U studencu bile su tek malo niže – 29.5 posto, a u Sparu si iznosile 29 posto.

S ispodprosječnim maržama prema ovoj analizi posluju Konzum i Lidl, te posebno Eurospin, gdje se one kreću tek nešto iznad 15 posto.

Zanimljivo je da je Lidl na stranim tržištima uglavnom nastupa kao diskonter dok je u Hrvatskoj jedva dospio na popis lanaca s nižim maržama. Ona prosječno iznosi oko 26 posto i viša je nego u Konzumu, gdje je marža za jedan posto niža.

Više o temi

Izvor: Dnevnik.hr