Moglo bi se reći da Goran Dell’Orco živi san većine domaćih poduzetnika: pokrenuo je i razvio posao te ga je prenio na sina, koji je u njega uložio znanje, rad i umijeće i nastavio ga razvijati. Točnije, poslovnu priču grade i dalje zajedno, Ivan Dell’Orco kao predsjednik Uprave respektabilne zadarske proizvodno-trgovačke tvrtke Marikomerc te Goran kao vlasnik, osnivač i prokurist.
A sve je počelo 1990. godine kada je Goran Dell’ Orco osnovao Marikomerc, tvrtku s primarnom djelatnošću trgovine ribom i ribljim prerađevinama.
– Uvidio sam da ima prostora za trgovinu zamrznutom ribom pa sam krenuo u to, počeo uvoziti i plasirati takvu ribu na domaće tržište. Otvorili smo prodajno mjesto na zadarskoj tržnici i počeli plasirati razne vrste smrznute ribe: osliće, škarpine, lignje svih vrsta, škampe, jastoge… Krenuli smo oprezno jer na tržištu ima dosta svježe ribe, pa zamrznutu nije bilo lako prodati u Zadru. Nijedna turistička sezona nije povećala potražnju, a ugostitelji su kod nas mogli prvi put opskrbiti raznim vrstama zamrznute ribe i imati je stalno u ponudi – prisjeća se Goran.
Stoga se Marikomerc, osim maloprodaje na ribarnici, vrlo brzo počeo baviti i distribucijom smrznute ribe u restoranima i hotelima, što mu je omogućilo brži rast i razvoj.
Širenje u proizvodnji
Ipak, pravi zamah tvrtka je doživjela tek otvorenjem proizvodnog pogona za preradu i pripremanje zamrznutih, za termičku obradu polupripremljenih proizvoda. Danas ima 136 zaposlenih, od kojih je četrdesetak zaposleno u neposrednoj proizvodnji.
Godine 2008. svoje poslovanje seli u tada novoosnovanu Poslovnu zonu Grabi u Poličniku kod Zadra, u objektu od dvije tisuće četvornih metara, koji danas uključuje i 400 četvornih metara proizvodnog pogona. Bila je to investicija vrijedna približno tri milijuna eura, realiziran manjim dijelom bankovnim kreditom, a većinom vlastitim novcem. Proizvodni je pogon 2012. dodatno opremljen, u što je utrošeno još 400 tisuća eura: pola investicije financirano je novcem iz fondova Europske unije, odnosno tadašnjeg programa IPARD, a pola vlastitim prihodima.
Do preseljenja u industrijsku zonu i izgradnje novog pogona, Marikomerc je imao dvanaest zaposlenih, a povećanjem broja zaposlenih u proizvodnji i logistici proširio je svoje poslovanje na Dubrovnik ja Rijeci otvaranjem vlastitih poslovnica i skladišnog prostora te počinje surađivati s distributerima u Splitu ja Zagrebu.
– U početku smo svoje proizvode opskrbljivali prije svega segmenta HoReCa. Tada su počeli problemi s pronalaskom kvalificirane radne snage u ugostiteljstvu. Naš cilj bio je olakšati pripremu hrane u ugostiteljskim objektima, smanjiti potrebu za skladišnim prostorom, optimizirati poslovanje i standardizirati kvalitetu kuharskih proizvoda, stoga počinjemo proizvoditi kuhanu hobotnicu, kolutiće i krakove liganja, ribljih ražnjića i sl. Prvi
Više o temiIzvor: Leadermedia.hr