Nastavljaju se prijedlozi Europske unije koji imaju svrhu osigurati punu provedbu i ostvarivanje ciljeva zacrtanih Europskim zelenim planom, ambicioznim skupom mjera za postizanje energetske tranzicije i ugljične neutralnosti Europske unije. Komisija je tako ovoga tjedna donijela novi prijedlog o zajedničkim pravilima kojima se potiče popravak robe, unutar i nakon jamstvenog roka. Takav će prijedlog regulativnim potrošačima omogućiti da uštede, a usto će se, među ostalim, smanjiti i količina otpada.
Poticanje na popravak
Tijekom posljednjih desetljeća često smo neispravne proizvode zamjenjivali umjesto da ih popravimo, a potrošači nisu imali dovoljan poticaj da ih poprave nakon isteka jamstva. Sad će se potrošačima popravak olakšati i učiniti isplativijim od kupnje novog proizvoda. Osim toga, veća potražnja potaknut će oporavak sektora popravaka, a proizvođači i prodavatelji imaju poticaj za razvoj održivijih poslovnih modela – kažu iz EK.
Predložena regulativa osigurat će popravak većeg broja proizvoda do isteka jamstva te jednostavniji i povoljniji popravak proizvoda koji se mogu popraviti (kao što su usisavači, a uskoro i tableti i pametni telefoni) nakon isteka jamstva i onih koji se pokvare tijekom uobičajene uporabe. Regulativa će se nadovezati na postojeće propise o dostupnosti rezervnih dijelova is njom bi “pravo na popravak” trebalo u potpunosti zaživjeti.
Unutar i izvan jamstva
Prijedlogom se uvodi novo “pravo na popravak” za potrošače do isteka jamstva i nakon toga. Do isteka jamstva prodavatelji će morati omogućiti popravak, osim ako je on skuplji od zamjene.
Nakon isteka jamstva potrošačima bit će dostupni novi alati i prava koja će popravak učiniti jednostavnim i pristupačnim. Potrošač će tako moći izravno od proizvođača tražiti popravak proizvoda koji se mogu popraviti na temelju prava EU-a, kao što su strojevi za pranje rublja i TV uređaji. Tako će potrošači uvijek imati kome odnijeti proizvod na popravak, a proizvođači će imati poticaj za razvoj održivijih poslovnih modela.
Proizvođači će morati obavijestiti potrošače o proizvodima koje moraju popraviti, a uspostavit će se i online platforma za popravak na kojoj će potrošači biti povezani sa serviserima u blizini. Također će se uvesti europski standard kvalitete za usluge popravka kako bi se potrošačima pomoglo pronaći bolje servisere. Ovaj standard “jednostavnog popravka” bit će dostupan svim serviserima u EU koji se žele posvetiti minimalnom standardu kvalitete.
Ovaj prijedlog Europske komisije sada treba prihvatiti Europski parlament i Vijeće.
Više o temiIzvor:Bug.hr